وزیر خزانه داری آمریکا خبر داد

تمهیدات آمریکا برای مقابله با آثار تحریم نفت ایران

کدخبر: ۲۱۲۷۶۹
اقتصادنیوز: تصمیم ترامپ برای خارج کردن آمریکا از یک توافق بین المللی بر سر برنامه هسته ای ایران، نگرانی ها را درباره افزایش بهای نفت، فشار بر مصرف کنندگان و توقف رشد جهانی برانگیخته است. وزیر خزانه داری (دارایی) آمریکا گفت کشورش با شرکت های بزرگ تولید کننده نفت درباره راه های افزایش عرضه نفت و جبران هر گونه تاثیر احتمالی اعمال دوباره تحریم های ایران مذاکره کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز از قول «استیو منوچین» نوشت: تلاشهایی برای کاهش خطرات احتمالی ناشی از کاهش صادرات نفت ایران صورت می گیرد. مذاکرات متعددی با طرفهایی مختلف درباره گروه هایی مختلف داشته ایم که علاقه دارند برای جبران این مساله عرضه نفت خود را افزایش دهند. 

وزیر خزانهداری آمریکا گفت: انتظار ندارد قیمت نفت بالاتر برود و این تاثیر تا حدی در قیمت های کنونی بازار نفت وجود داشته است.

منوچین از اشاره به نام کشورهای مذاکره کننده با آمریکا درباره افزایش احتمالی تولید نفت خود خودداری کرد اما عربستان دارای ظرفیت افزایش تولید و از حامیان اصلی خروج آمریکا از توافق هسته ای بوده است.

وی مدعی شد: ما به دنبال اطمینان دادن درباره توازن در عرضه و تقاضا هستیم. بخشی از پیشنهاد تمدید زمانی قبل از اجرایی شدن تحریم ها اجازه به دیگر تولید کنندگان نفتی برای تقویت تولید خود است. 

منوچین در پاسخ به پرسشی درباره استثناهای موجود برای کشورهایی که خرید نفت خود را بشدت کاهش می دهند، از ارزیابی این مساله که کاهش «چشمگیر» چه مقدار خواهد بود، خودداری کرد و تنها گفت آمریکا در قبال متحدانش که اقدام به خرید انرژی، نفت و دیگر محصولات از ایران می کنند حساس است و به آنها برای پایان دادن به قراردهای کنونیشان زمان خواهد داد. 

منوچین بارها تاکید کرد که هدف آمریکا مذکراه برای دستیابی به توافقی جدید با ایران است. وی مدعی شد این برای مردم ایران و حفاظت از جهان خوب خواهد بود.

اظهارات منوچین در حالی مطرح شده که عربستان به حفظ ثبات در بازار و رشد جهانی اعلام تعهد کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید