افشای روش ساده هک کردن کلمات عبور آیفون

کدخبر: ۲۲۲۰۸۷
اقتصاد نیوز: یک محقق امنیتی موفق به شناسایی آسیب پذیری خطرناکی شده است که هک کردن کلمات عبور گوشی آیفون را ممکن می کند.
افشای روش ساده هک کردن کلمات عبور آیفون

به گزارش اقتصاد نیوز، این پژوهشگر با ارسال مطلبی در حساب کاربری توئیتر خود از وجود آسیب پذیری در سیستم عامل iOS خبر داده که به هکرها امکان می دهد تا با وارد کردن مکرر رمزهای اشتباه از طریق صفحه کلید و ترکیب آن با برخی تکنیک های دیگر قفل آیفون را باز کرده و به داده های این گوشی دسترسی پیدا کنند.

متیو هیکی از شرکت هکر هاوس در ویدئویی که به منظور توضیح این مشکل امنیتی ارسال کرده، جزئیات بیشتری را در این زمینه تشریح کرده است. وی در این ویدئو تعداد زیاد و نامحدودی کلمه عبور را از طریق آخرین نسخه از سیستم عامل iOS یا نسخه 11.3 ارسال می کند.

در حالت عادی گوشی بعد از 10 بار تلاش اشتباه تمامی این محتوا را پاک می کند. اما اگر گوشی آیفون یا تبلت آی پد از طریق کابل به هرگونه صفحه کلیدی متصل باشد، می توان در این روند اختلال ایجاد کرد و با ارسال انبوهی کلمه عبور بالاخره بالاخره قفل گوشی را پاک کرد. زیرا آیفون داده های قبلی را پاک نکرده است.

بنابراین هکر به جای وارد کردن کلمات عبور به طور حدسی رشته‌ای طولانی از اعداد و حروف را وارد آیفون می کند و قابلیت پاک کردن داده های اشتباه توسط این گوشی را دور می زند. اپل فعلا این ادعاها را رد کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید