ولایتی: روابط ایران و عراق راهبردی است

کدخبر: ۲۲۲۱۱۴
اقتصاد نیوز: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه روابط ایران و عراق روابطی استراتژیک و راهبردی است، گفت: ما آینده روابط دو کشور را بسیار ارزشمند و رو به رشد می دانیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، علی اکبر ولایتی عصر امروز- دوشنبه- بعد از دیدار با «فالح فیاض» مشاور امنیت ملی عراق در جمع خبرنگاران گفت: جلسه خوبی را با ایشان که یکی از مقامات بلندپایه عراق است، داشتیم و درباره روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردیم. 

وی ادامه داد: بین کشورهای منطقه کمتر دو کشوری پیدا می شود که به اندازه ایران و عراق مشترکات داشته باشند و این نشان می دهد که ٨سال جنگ تحمیل شده از سوی رژیم صدام به دو ملت تاثیری بر علاقه بین دو ملت نداشته است. 

ولایتی تصریح کرد: اکنون هم در مبارزه با تروریسم در عراق، ایران نشان داد که هیچ گاه برادران و خواهران خود در عراق را تنها نمی گذارد و کمک های ارزشمندی از سوی ایران به دولت و ملت عراق شد، براساس دعوتی که دولت عراق از مستشاران ایران داشت تا اینکه این کشور توانست بر تروریست ها پیروز شود. 

وی افزود: امروز عراق بدون تردید یکی از کشورهای قدرتمند جهان اسلام و عرب است و نقش تعیین کننده ای در منطقه و جهان اسلام دارد. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ما آینده روابط دو کشور را بسیار ارزشمند و رو به رشد می دانیم. روابط ایران و عراق، روابطی استراتژیک و راهبردی است و این اتحاد بین دو کشور موجب می شود که خط و جبهه مقاومت در منطقه که از تهران شروع می شود و از بغداد، دمشق و لبنان و فلسطین عبور می کند هر روز قوی تر شود. 

ولایتی عنوان کرد: بدون تردید این اتحاد بین ما و عراق و سایر ملت های منطقه پیام روشن و صریحی به آمریکایی ها می دهد که هیچ جایی در آینده این منطقه ندارد. 

وی گفت: همچنین خوشحالیم که در عراق انتخابات خوبی برگزار شد و به زودی دولت جدید عراق سرکار می آید و در کنار آن خوشحالیم مردم ترکیه توانستند انتخابات خوبی برگزار کنند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: آینده متعلق به مردم منطقه است و در آینده امریکا و عوامل آن در منطقه جایی نخواهند داشت. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ادامه دادن روند دشمنی های امریکا علیه ایران گفت: امریکایی ها ناراحتند از اینکه نفوذ خود در ایران را از دست داده اند و به برکت انقلاب اسلامی عامل امریکا که بر ایران حاکم بود، یعنی رژیم پهلوی ساقط شد و دست آمریکا و رژیم صهیونیستی از ایران کوتاه شد. 

ولایتی تصریح کرد: موقعیت استراتژیکی که ایران دارد موجب شده که امریکایی ها همچنان به ایران طمع داشته باشند ولی این آرزوی آنها هرگز محقق نخواهد شد و باوجود فشارهایی که می آورند ملت ایران نشان دادند که همچنان در مقابل توطئه های امریکا و عواملشان در منطقه، چه صهیونیست ها و چه ارتجاع عرب باید دست از این زیاده خواهی ها و توطئه های خود بردارند و در نهایت اینکه پیروز می شود خط و جبهه مقاومت است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید