رفع فیلتر برخی از شبکه های اجتماعی در چین

کدخبر: ۲۲۲۱۲۱
​اقتصاد نیوز: مسئولان کشور چین قصد دارند با حذف برخی محدودیت ها برای توریست ها، دسترسی به فیس بوک توییتر و یوتیوب را برای آنان فراهم کنند.
رفع فیلتر برخی از شبکه های اجتماعی در چین

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک، ظاهرا مقامات چینی قصد دارند تا یکی از جزایر این کشور با نام Hainan را به یکی از نقاط آزاد تبدیل کرده و به این ترتیب، برخی امکانات ویژه از جمله دسترسی به فیس بوک یوتیوب و توییتر را برای افرادی که به این جزیره مسافرت می کنند، فراهم کنند.

جزیره هاینن (Hainan) که از آن با لقب «هاوایی شرق» یاد می شود، بخش کوچکی از کشور چین به حساب می آید که مساحتی به اندازه کشور بلژیک دارد. مسئولان چینی می خواهند تا سال 2020، هاینن را به یک منطقه بین المللی و آزاد تبدیل کرده و قوانین سفت و سخت خود مبنی بر وجود فایروال های قدرتمند را برداشته و به افرادی که قصد سفر به این جزیره را دارند، امکان دسترسی به فیس بوک و توییتر دهند.

البته بد نیست بدانید که مانند دیگر جزیره ها و شهرهای این کشور، دسترسی به بخش زیادی از سایت های غربی بسته می ماند.

دسترسی به فیس بوک

هایکو و سانیا، دو شهری هستند که سابقا از قوانین سفت و سخت پیرامون فایروال تبعیت می کردند، اما اکنون امکان دسترسی به این پلتفرم ها برای مسافران خارجی این دو شهر فراهم شده است.

هنوز مشخص نیست که آیا در آینده نزدیک ساکنین دو شهر یاد شده نیز امکان دسترسی به فیس بوک و یوتیوب را خواهند داشت، یا این ویژگی تنها به توریست ها اختصاص پیدا می کند.

مقامات چینی قصد دارند با 2 هزار دقیقه ویدئوی تهیه شده، تبلیغات در مورد این جزیره را در شبکه هایی مانند بی بی سی و سی ان ان آغاز کنند. این پروژه هم اینک تأییدیه خود را از دولت چین دریافت کرده و مراحل اجرایی آن نیز به زودی کلید می خورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید