نامه 52 نماینده به لاریجانی برای حضور هیئت دولت در مجلس

کدخبر: ۲۲۲۲۴۳
اقتصادنیوز: بیش از 50 نفر از نمایندگان طی نامه‌ای خواستار حضور رئیس‌جمهور و دیگر اعضای کابینه دولت در مجلس به منظور بررسی مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد 52 نفر از نمایندگان در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار حضور رئیس جمهور و هیات وزیران در مجلس در هفته آینده برای بررسی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم شدند. 

متن نامه نمایندگان به شرح زیر است: 

جناب آقای دکتر علی لاریجانی 

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی 

با سلام

اینجانبان امضاکنندگان زیر به عنوان نمایندگان ملت و براساس سوگندی که برابر اصل 67 قانون اساسی برابر قرآن مجید به خدای قادر متعال یاد کرده‌ایم. 

به دلایل زیر: 

1- نوسانات شدید و غیرقابل تصور ارز، سکه و خودرو که کل بازار اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار داده است. 

2- وضعیت گرانی افسارگسیخته برخی کالاها و عدم اقدام مناسب و به موقع دولت در کنترل گرانی 

3- ضرورت فعالیت مجلس و اعمال ابزارهای نظارتی و در صورت لزوم تصمیماتت به موقع رد جهت رفعت مشکلات و مطالبات مردم در این شرایط حساس. 

یقینا تعطیلی دو هفته‌ای موسوم به تعطیلات تابستانه مجلس در این برهه مهم شائبه بی‌توجهی مجلس و وکلای ملت به امور مهمه کشور و مطالبات مردم را متبادر می‌کند. 

لذا به استناد تبصره ماده 86 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تقاضای تشکیل جلسه در اوقات تعطیل هفته آتی (نهم تا سیزدهم تیر ماه 1397) و دعوت از رئیس جمهور،‌معاونین و وزرای محترم دولت به عنوان قوه‌ای که برابر اصل 113 قانون اساسی مسئولیت اجرایی کشور را به عهده دارند و ارایه گزارش اقدامات و برنامه‌های دولت پیرامون گرانی‌های بی‌سابقه و رفع نگرانی‌های مردم و مطالبات نمایندگان ملت به استناد اصل هفتادم قانون اساسی و ماده 111 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و همچنین بند 8 ماده 24 آیین‌نامه ما رالذکر را داریم.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید