واکنش واعظی به ماجرای توچال و سخنان رحیم صفوی

کدخبر: ۲۲۲۴۸۳
اقتصادنیوز؛ محمود واعظی امروز در جمع خبرنگاران به سوال‌های مختلفی از جمله حواشی مربوط به کوه‌پیمایی رئیس جمهوری در توچال و سخنان سردار صفوی مبنی بر اینکه «حکومت بدون دولت بهتر اداره می‌شود» واکنش نشان داد.
واکنش واعظی به ماجرای توچال و سخنان رحیم صفوی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری  در پاسخ به سوالی پیرامون حواشی ایجاد شده از کوه پیمایی رئیس جمهوری در توچال گفت:به هر حال هم ما در ریاست جمهوری و همه وزیران و اعضای کابینه برای هر موضوعی که مطرح می شود بلافاصله روشنگری کنند، آقایان نظرشان این است آنقدر گرفتاری های مختلف وجود دارد فکر نمی کنند که این موضوع مهمی است، اما امروز افکار عمومی نقش تعیین کننده ای دارد و حتما باید توضیح داده شود. 

واعظی توضیح داد: هر فردی ساعت 6 و نیم صبح در روز تعطیل برای خود برنامه ای دارد ، این ساعت وقت اداری نیست. آقای رئیس جمهوری در گذشته و قبل از ریاست جمهوری هم به طور منظم هفته ای دو بار به کوه می رفتند، دردولت یازدهم هم همین طور، البته در دولت دوازدهم وقفه ای افتاد و هفت هشت ماه نرسیدند، ایشان صبح زود رفتند و بلافاصله هم برگشتند مثل تمام کسانی که کوه می روند و برمی گردند. 

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان این که موضوع کوه رفتن رئیس جمهوری را جناح خاصی مطرح و پیگیری می کند اضافه کرد: اگر نگاه کنید تمام روزنامه هایی که به این موضوع ها پرداختند یا در فضای مجازی مواردی مطرح می کند همان گروهی هستند که یا در داخل مجلس و یا بیرون مجلس، هر کاری دولت می کند سیاه نمایی می کنند. 

واعظی گفت: مردم از اینکه مسئولشان نه در وقت اداری و روز کاری، بلکه در روز تعطیل ورزش می کند هم از نظر جسمی و هم روحی بهتر می شوند، استقبال می کنند و این نوع کارهایی که برخی انجام می دهند، بد سلیقگی است.

پاسخ به سردارصفوی

واعظی در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات رحیم صفوی مبنی بر اینکه اگر دولت را نداشتیم هم هیچ اتفاقی نمی افتاد گفت: آقای رحیم صفوی از دوستان خوب ما و فرد بسیار عاقلی هستند و هنوز هم نمی دانیم ایشان این حرف را زدند یا نه ولی خیلی بعید است کسانی که تجربه کار داشته باشند یا چند واحد علوم سیاسی خوانده باشند می دانند که نقش دولت چقدر تعیین کننده است. 

رئیس دفتر رئیس جمهوری تصریح کرد:این صحبت خلاف بیانات بسیار مهمی هست که چند ماه اخیر توسط رهبری در زمینه فعالیت ها و نقش دولت داشته اند و اخیرا رهبری دستور دادند نشست سران قوا برای مسائل اقتصادی تشکیل شود که جلسه بعدی هم روز شنبه برگزار می شود

وی ادامه داد: این گونه اظهار نظرها به هیچ چیز کمک نمی کند.وظیفه بنده و امثال بنده و همه عزیزان این است صمیمیت ،انسجام و همدلی را بیشتر کنیم تا مشکلات مردم را حل کنیم.اینکه هر کس مسابقه ای برای تند صحبت کردن شرکت کند چیزی را حل نمی کند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره صحبت رئیس جمهوری با مردم گفت: یکی همین بحث امروز هست آقای رئیس جمهور سعیشان این است در جلسه با مدیران ارشد دولت ، مخاطبشان مردم باشد. ما مدیران هیچ وظیفه داریم به مردم خدمت کنیم.هفته آینده بعد از اینکه از سفر به اتریش و سوئیس برگشتند سعی می کنیم طراحی کنیم که با مردم سخن بگویند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید