آبادانی ها به وضعیت آب شرب در این شهر معترض شدند

کدخبر: ۲۲۲۵۲۲
اقتصادنیوز: جمعی از شهروندان آبادانی روز چهارشنبه با تجمع مقابل ساختمان اداره امور آب و فاضلاب آبادان خواستار بهبودی آب شرب در این شهرستان شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا شهروندان آبادانی در حالی که پلاکاردهایی با عنوان ' آبادان آب ندارد '، آبادان - کربلا '، ' آب شیرین حق ماست'، ' آب شور، بوی لجن و تعفن حق مردم آبادان نیست' و ' آب قطع است' نسبت به قطع و شوری آب این شهر اعتراض کردند.

همچنین شرکت کنندگان با شعارهای، 'مسئولین استعفا ، مسئول بی غیرت نمی خوایم'، ' ا... اکبر'،' آبادان هنوز جنگ زده است'، ' آبادان آب ندارد، آبادان صاحب ندارد ' و ' آب اگر قطع بشه آبادان قیامت می شه ' عملکرد مسئولان شهری آبادان نسبت به وضعیت آب شرب این شهر را زیر سئوال بردند.

یکی از شرکت کنندگان در این تجمع به خبرنگار ایرنا گفت:مشکل آب در آبادان سال هاست در این شهر وجود دارد ولی مسئولان راه حلی برای آن نیافته اند.

سید علی موسوی افزود: در این چند سال مسئولان کشوری و استانی فقط به تشکیل جلسه اکتفا کردند ولی این جلسات هنوز هیچ خروجی مناسبی نداشته است.

یکی دیگر از شرکت کنندگان نیز گفت: وضعیت آب آبادان به گونه ای است که بیشتر شهروندان را که مجبور به استحمام با آن هستند، بیماری های پوستی تهدید می کند.

محمد سلطانی افزود: آب ابتدایی ترین حق یک انسان برای ادامه زندگی است که در آبادان این مهم برای شهروندان در نظر گرفته نشده است.

وی گفت: آبادان هشت سال مقابل دشمن ایستادگی کرد تا نظام جمهوری اسلامی زنده بماند ولی اکنون این شهر آب ندارد.

یکی از شهروندان معترض در این تجمع با ریختن بنزین بر روی خود قصد خودسوزی داشت که با پا در میانی شهروندان از این کار منصرف شد.

این تجمع از ساعت حدود 11 ظهر مقابل اداره آب و فاضلاب به مدت حدود 2 ساعت به طول انجامید. تلاش خبرنگار ایرنا برای کسب نظر مسئولان آب وفاضلاب آبادان بی نتیجه ماند و هیچ یک پاسخگوی تماس خبرنگار ما نبودند.

در چند روز اخیر جمعی از شهروندان آبادان برای سومین بار با ابراز نارضایتی از کیفیت آب شرب خود در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان و اداره امور آب و فاضلاب تجمع کرده و خواستار رسیدگی مسئولان به این معضل و حل مشکل آب شرب شدند.

برای برطرف کردن شوری آب شرب خرمشهر و آبادان ، طرح احداث سد خاکی مارد، اجرای مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر و راه اندازی دستگاه آب شیرین کن در دست اجرا است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید