روحانی: استعفا نمی‌‌دهم/ با اختلافات ایستادن مقابل آمریکا بسیار پرهزینه می‌شود / باید به فکر مشاوران و کارشناسان جدید باشیم / مردم به کمک دولت بیایند / رهبری گفتند منتظر تایید من نمانید

کدخبر: ۲۲۲۵۵۰
اقتصادنیوز؛ حسن روحانی در آغاز سخنانش از جناح‌های مختلف سیاسی خواست تا اختلافات داخلی را کنار بگذارند تا بتوان در مقابل زورگویی آمریکا مقاومت کرد.
روحانی: استعفا نمی‌‌دهم/ با اختلافات ایستادن مقابل آمریکا بسیار پرهزینه می‌شود  /  باید به فکر مشاوران و کارشناسان جدید باشیم / مردم به کمک دولت بیایند / رهبری گفتند منتظر تایید من نمانید

به گزارش اقتصادنیوز؛ سخنرانی حسن روحانی در جمع مدیران ارشد دولت دقایقی پیش آغاز شد. در این نشست اعضای کابینه و جمعی از نمایندگان حضور دارند چهره هایی همچون محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به سخنرانی پرداختند.

حسن روحانی در آغاز سخنانش از جناح‌های مختلف سیاسی خواست تا اختلافات داخلی را کنار بگذارند تا بتوان در مقابل زورگویی آمریکا مقاومت کرد.

حسن روحانی در ادامه گفت: ما امانتدار مردم هستیم و تا پای جان و آبرو با افتخار ایستاده‌ایم و هیچ هراسی نداریم. کسی اگر فکر می‌کند دولت می‌ترسد یا کنار می کشد و استعفا می‌دهد سخت در اشتباه است.

به گزارش اقتصادنیوز رئیس‌جمهوری در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی کشور تاکید کرد:سه راه پیش روی ماست: اول در برابر آمریکا تسلیم شویم و هر آنچه ترامپ می گوید بپذیریم. این راه را هیچ عاقل و وطن پرستی و ایرانی در برابر فشار، ظلم، سخن نابجا، در برابر توهین نمی پذیرد. اگر بپذیریم به معنای پایان عزت تاریخی ملت ایران است. فکر نمی کنم یک نفر از 81 میلیون نفر رایش این باشد که در برابر متجاوز، دروغگو، توهین کننده به ملت ایران سرخم کنیم و تسلیم شویم.

او در توضیح راه دوم  تصریح کرد:ما در برابر امریکا بایستیم اما دعوا و اختلافات درونی خودمان را هم ادامه دهیم. یکی بگوید برجام خوب بود یکی بگوید بسیار بد بود. یکی بگوید هیچ بود دیگری بگوید اگر هیچ بود چرا ناراحتی ... الان موقع این حرفهاست؟ می شود روبروی هم بایستم و در داخل دعوا کنیم. می شود یک عده هم مطالبات مردم را هر روز بالا ببرند. می شود گفت شرایط بسیار عادی است. چرا سکه و ارز و بازار اینچنین ... می شود دعواهای داخلی را بیشتر کرد و به دولت توهین کنیم، خدای ناکرده دولت هم به دیگران توهین کند. نتیجه چه می شود؟ نتیجه این می شود این مقاومت با بالاترین هزینه برای مردم ایران و بالاخص برای فقرا و برای اقشار کم درآمد بالاترین هزینه را مردم پرداخت می کنند. ما باید در تاریخ پاسخ بدهیم. به ملت، به مردم و به خدایمان ... می توانیم این کار بکنیم و در هر فضایی روبروی هم بایستیم ....یعنی ایستادن در برابر آمریکا با بالاترین هزینه ... وضع ما بدتر میشود ... وحدت شکننده تر می شود ... اقتصاد و فرهنگ بدتر می شود ...

رئیس‌جمهور در ادامه به راه مورد نظر خود اشاره وتاکید کرد:  راه سوم اینکه تسلیم نمی شویم در برابر آمریکا ... عزتمان را حفظ می کنیم و آمریکا را به زانو در می آوریم ... و ملت ایران مثل همیشه تاریخ سربلند خواهند بود و زورگویان خواهند فهمید راه غلطی را انتخاب کرده اند. راه سوم راهی است که ما مقاومت می کنیم با کمترین هزینه ... هزینه باید پرداخت کنیم اما کمترین هزینه ... توقعات را کاهش می دهیم ... واقعیت امروز ایران را مدنظر قرار می دهیم ... همه همکاری می کنیم ...ا مروز دولت و نماینده ملت یعنی رئیس جمهور دست همه را می بوسد ... در برابر تمام مردم و جناحها و حتی کسانی که بدترین توهین ها را به من کردند دست آنها را هم می بوسم ... امروز روز به احتزاز درآوردن پرچم عزت و عظمت ملت ایران است ... ما باید به دنیا نشان دهیم سختی و مشکلات را تحمل می کنیم و استقلالمان را معامله نمی کنیم ... آزادیمان را معامله نمی کنیم .... اسلامیت نظام را معامله نمی کنیم اما سختی را تحمل می کنیم ... با هم در کنار هم.

حسن روحانی گفت در شرایط جدید باید برنامه‌های جدید داشته باشیم. نمی‌توان با شرایط سابق کشور را اداره کرد و باید تحول بزرگی در طرح‌ها و سیاست‌ها ایجاد کرد چرا که شرایط مانند سال 96 نیست.

حسن روحانی به‌طور تلویحی تغییرات در کابینه را تایید کرد و گفت: باید به فکر مشاوران و کارشناسان جدید باشیم.

روحانی با اشاره به دیدار روز گذشته‌اش با مقام معظم رهبری گفت: رهبری به من سفارش کرد که برای هر مصوبه‌ای که تصمیم گرفتید بی‌درنگ آن را ابلاغ کنید، من حمایت می‌کنم.

روحانی از تمامی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، قوای سه‌گانه و نیز مردم خواست در شرایط کنونی همه به میدان بیایند تا بتوانیم با عزت نفس از شرایط دشوار امروز عبور کنیم.

رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه شرایط کشور متفاوت شده گفت: دولت باید زودتر از مردم صرفه جویی را شروع کند. نمی شود سفرهای خارجی ما مثل سالهای گذشته باشد. بیشتر باید کار کنیم و زودتر به نتیجه برسیم. مردم باید ببینند که ما صرفه جویی را از خود آغاز کرده‌ایم.

حسن روحانی در ادامه گفت: ما به تنهایی قادر به نظارت نیستیم و باید مردم ناظر به عملکردها باشند. مسئولان هم باید با شفافیت کامل در مورد مسائل اقتصادی با مردم صحبت کنند. مردم باید بدانند به چه کسانی ارز تعلق گرفته است و بابت چه چیزی بوده است.

رئیس جمهوری از شرکت‌های خصوصی نیز خواست به دولت کمک کنند و گفت: ممکن است با توجه به تحریم‌های آمریکا برخی شرکت‌های دولتی ما با مشکل مواجه شوند و در چنین شرایطی باید شرکت‌های خصوصی به میدان بیایند و به دولت کمک کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید