معاون وزیر خارجه روسیه خبر داد:

آغاز دور جدید مذاکرات آستانه از 8 مرداد

کدخبر: ۲۲۲۷۹۴
اقتصادنیوز؛ معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که دور آینده مذاکرات بین المللی آستانه برای حل مساله سوریه روزهای 30 و 31 ماه جولای (8 و 9 مرداد ماه) برگزار می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه، امروز در جمع خبرنگاران گفت: در نشست اخیر آستانه تصمیم گرفتیم دور جدید این مذاکرات در سوچی و در روزهای پایانی ماه جولای برگزار شود.

وی درباره شرکت کنندگان این نشست تصریح کرد: این مذکرات در همان قالبی که از ابتدا بوده ، برگزار خواهد شد؛ کشورهای ضامن آتش بس (ایران، روسیه و ترکیه)، ناظران و طرف های سوری در آن حاضر خواهند بود. 

ورشینین درباره اوضاع فعلی در جنوب غربی سوریه و اتهام های آمریکا مبنی بر اینکه روسیه از پیش روی تروریست ها جلوگیری نکرده و حملات هوایی عمدی در آن مناطق انجام داده است گفت: ما در تمامی موارد با همکاران آمریکایی در تماس هستیم. 

نهمین دور مذاکرات بین المللی آستانه برای حل بحران سوریه 25 اردیبهشت امسال در پایتخت قزاقستان برگزار شد که در پایان آن کشورهای ضامن آتش بس در سوریه با انتشار بیانیه ای از برگزاری دور بعدی مذاکرات در ماه جولای خبر دادند. 

برخلاف ادوار قبلی دور جدید مذاکرات در سوچی روسیه به جای پایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد. 

همچنین کشورهای ضامن آتش بس توافق کردند با نمایندگان سازمان ملل و طرفین درگیری درباره آغاز کار کمیسیون قانون اساسی نشست های مشورتی برگزار کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید