پاسخ منفی محمود عباس به درخواست داماد ترامپ

کدخبر: ۲۲۲۹۲۴
اقتصادنیوز: یک روزنامه فرامنطقه‌ای اعلام کرد آمریکا در سفر اخیر هیأتی از این کشور به فلسطین اشغالی، پیشنهاد برگزاری نشستی با تشکیلات خودگردان و سران عربی داده اما پاسخ رئیس تشکیلات به این پیشنهاد منفی بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، روزنامه «الحیاه» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد تشکیلات خودگردان پیشنهاد آمریکا برای برگزاری نشستی میان محمود عباس رئیس تشکیلات، «جرد کوشنر» داماد و مشاور دونالد ترامپ  رئیس‌جمهور آمریکا و تعدادی از سران کشورهای عربی با هدف صحبت درباره روند صلح را رد کرده است.

در این گزارش آمده است، مصر پیام هیأت آمریکایی را به محمود عباس منتقل کرد اما وی آن را رد کرده و گفته است اینها مانوری آمریکایی برای کشاندن فلسطینی‌ها به پروژه «معامله قرن» است.

در ادامه این گزارش به نقل از منابع آگاه آمده است: فلسطینی‌ها ماهیت تلاش آمریکایی‌ها را می‌دانند آنها به دنبال راه‌حلی سیاسی بر اساس نسخه‌های اسرائیلی هستند،‌به همین دلیل فلسطینی‌ها (تشکیلات خودگردان) در پشت مسأله «قدس» پناه گرفته‌اند تا کشورهای عربی را خجالت‌زده کنند و مانع از همراهی آنها با روند سیاسی (مورد نظر آمریکا و تل‌آویو) شوند.

الحیاه افزود: آنچه فلسطینی‌ها را ناراحت می‌کند فقط شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل نیست بلکه هدف حقیقی از این پروژه سیاسی یعنی ایجاد دولت فلسطینی در غزه و بخش‌هایی از کرانه باختری، بدون مشخص کردن مرزها، از بین رفتن شهرک‌ها (-ی صهیونیستی) و عدم بازگشت آوارگان فلسطینی است؛ هدف ایجاد روابط اسرائیلی-عربی پس از ایجاد راه‌حل برای مسأله فلسطین است به همین دلیل آنها اجازه نمی‌دهند این قرارداد (معامله قرن) به حساب مسأله فلسطین اجرایی شود.

هفته گذشته جرد کوشنر در رأس هیأتی وارد منطقه شد و در دیدار با سران کشورهای مختلف درباره فلسطین و طرح آمریکا موسوم به معامله قرن (جزئیات بیشتر) به رایزنی پرداخت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید