آمریکا ارائه کمک‌های خود به تشکیلات خودگردان فلسطین را متوقف کرد

کدخبر: ۲۲۲۴۴۶
اقتصادنیوز: بنا بر گزارش‌ها، آمریکا پیش از اعلام توطئه جدید خود علیه خاورمیانه، کمک‌های خود به تشکیلات خودگردان فلسطین را متوقف کرد.

به گزارشاقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آمریکا پیش از برگزاری مذاکرات به اصطلاح صلح خاورمیانه، کمک‌های خود را به تشکیلات خودگردان فلسطین متوقف کرده است.

هیل نوشت: دولت آمریکا در چارچوب اجرای قانون موسوم به «تیلور فورس»، از مقامات فلسطینی خواست تا پرداخت‌ها به «گروه‌های تروریستی» را پایان دهند و اقداماتی را برای جلوگیری از رفتار این گروه‌ها انجام دهند.

خبرگزاری رویترز هم با اشاره به سخنان یکی از مقامات کاخ سفید و یک مشاور سنا گزارش داد برخی از برنامه‌های کمک بودجه‌ای آمریکا به فلسطینی‌ها برای سال آینده تعلیق شده است.

یک مقام رسمی دولت آمریکا در این‌باره گفت از پایان ماه مه امسال، کمک‌های مالی این کشور به تشکیلات خودگردان متوقف شده است.

در همین حال، مسئولان فلسطینی هم اظهار داشتند مقامات آمریکایی در اوایل امسال به آن‌ها گفته بودند تغییراتی در چارچوب تخصیص بودجه برای فلسطینی‌ها از جانب آمریکا صورت خواهد گرفت.

این گزارش پس از ان انتشار یافت که جرد کوشنر، نماینده آمریکا در امور به اصطلاح صلح  خاورمیانه و داماد ترامپ، از منتشر شدن طرح «صلح» رژیم صهیونیستی و فلسطین در روز‌های آینده خبر داد.

کوشنر با اعلام نارضایتی از مواضع محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان، در این باره گفت: این طرح صلح بدون مشارکت او هم ارائه خواهد شد؛ زیرا جامعه جهانی هیچ حرکت و میلی از سوی عباس برای رسیدن به «صلح» نمی‌بیند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید