آزمون کی‌روش

کدخبر: ۲۲۳۰۱۰
اقتصاد نیوز: رضا قوچان‌نژاد، از محبوب‌ترین و مهم‌ترین بازیکنان یک دهه اخیر فوتبال ایران که گل‌های مهمی در راه صعود به جام جهانی ٢٠١٤ برای ما به ثمر رسانده بود از تیم ملی خداحافظی کرد. او به‌طور ضمنی اشاره کرد به‌دلیل بازی نکردن در این جام جهانی، دیگر تمایلی به بازی در تیم ملی ندارد.
آزمون کی‌روش

به گزارش اقتصاد نیوز، کمتر از ٢٤ساعت از خداحافظی قوچان‌نژاد نگذشته بود که شاهد انتشار متن نامه خداحافظی سردار آزمون در اینستاگرام این بازیکن بودیم؛ خداحافظی بسیار پرحاشیه‌ای که بعد از گذشت چند روز از آن همچنان بحث اول فوتبال ایران است. در ادامه به تمام شایعات در مورد این خداحافظی می‌پردازیم.

یکی از شایعات اولیه که در شبکه‌های اجتماعی هم طرفدار زیادی پیدا کرده است، این است که آزمون به درخواست تیم رسانه‌ای کی‌روش این متن خداحافظی را آماده کرده است. گفته می‌شود برای فراموش کردن و کم شدن فشار بر کادر فنی بابت خداحافظی گوچی، سردار این متن را منتشر کرده تا فضا را عوض کند؛ شایعه‌ای که اگر صحت داشته باشد، باید گفت که تیم رسانه‌ای کی‌روش به‌شدت اشتباه کرده چراکه واکنش مردم به شکلی بود که انگار از این خداحافظی بسیار خوشحالند. تصور نمی‌شد مردم حتی در صورت خداحافظی سردار همچنان به انتقادات‌شان از این بازیکن ادامه بدهند و حتی افراد جدیدی به این موج بپیوندند.

گمانه بعدی این است که سردار واقعا از توهین‌ها خسته شده و چون هرگز عادت نداشته انتقاد بشنود، یک واکنش احساسی نشان داده تا فشارها را از روی خودش بردارد. البته که این تصمیم چندان هم وافی به مقصود نبود زیرا با این کار نه تنها موج انتقادات از سردار کم نشد، که بیشتر هم شد. سردار تنها ٢٣سال سن و «لوس بازی‌ها»ی خاص خود را دارد، اما نوع برخورد او با مردم و نگاه بالا به پایینی که داشت، مردم را عصبانی کرد.

به هر حال به نظر می‌رسد این خداحافظی، یک بازنشستگی صوری از تیم ملی باشد. در خبرها دیدیم که ربیعی، وزیر کار که در گرگان حضور دارد پیگیر منصرف کردن آزمون شده است. در همان زمان سردار که به گنبد برگشته بود و با استقبال همشهری‌هایش روبه‌رو شده بود، گفت که دوست دارد باز هم برای تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران گلزنی کند. نکته عجیب اینجاست که در برنامه عادل فردوسی‌پور، علیرضا جهانبخش در مورد گوچی گفت امیدوارم در ادامه موفق باشد، اما در مورد سردار گفت که امیدوارم به تیم ملی برگردد و از تصمیمش منصرف شود. کارلوس کی‌روش هم در فیس‌بوکش از گوچی بابت زحماتش در تیم ملی تشکر کرد، اما هیچ واکنش خاصی به خداحافظی سردار نداشت. باید دید کی‌روش که پیش‌تر پشیمانی از خداحافظی رحمتی و عقیلی و کریمی را نپذیرفته بود، به خداحافظی سردار چه واکنشی نشان می‌دهد. در این صورت او اصول خودش را زیر پا گذاشته و با موجی از انتقادات در مورد تبعیض قائل شدن مربی نسبت به بازیکنان متفاوت روبه‌رو خواهد شد.

یکی از عجایب خداحافظی گوچی این بود که فردوسی‌پور هرگز جرات نکرد در برنامه‌اش از نامه رضا شفاف‌سازی کند. نامه رضا پر از کنایه و طعنه بود. اما عادل هیچ چیزی در مورد این نامه نگفت و به راحتی از کنار آن عبور کرد. احتمالا دلیل این کار این بوده که عادل از ایجاد حاشیه برای تیم ملی می‌ترسید و فکر می‌کرد شاید با این کار کی‌روش دعوتش برای حضور در برنامه ٢٠١٨ را رد کند. به هر حال او از رسالت همیشگی‌اش فاصله گرفت و مانند موارد مشابه پیشین، شفاف عمل نکرد.

فرهنگستان فوتبال

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید