عربستان ادعای ترامپ را تایید نکرد

کدخبر: ۲۲۳۰۲۶
اقتصادنیوز؛ درحالیکه دونالد ترامپ ساعاتی پیش در توئیتر خود خبر داد که به پادشاه عربستان گفته سطح تولید نفت را به 2 میلیون بشکه در روز برساند، در بیانیه عربستان اشاره ای به این موضوع نشده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛  عربستان روز شنبه اعلام کرد که «ملک سلمان» پادشاه این کشور با ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تلفنی صحبت کرده، اما در این گفت و گو اشاره ای به تولید اضافه 2میلیون بشکه نفت این کشور چنانچه ترامپ مدعی آن است، نشده است.

بیانیه ای که در خبرگزاری دولتی عربستان در این زمینه منتشر شده، حاکی است: در جریان این گفت و گوی تلفنی، دو طرف بر لزوم تلاش به منظور حفظ ثبات بازارهای نفت و رشد اقتصاد جهانی تاکید کردند. 

این بیانیه می افزاید، تفاهمی در زمینه لزوم جبران کمبود بالقوه عرضه نفت از سوی کشورهای تولید کننده، وجود دارد. این بیانیه به جزئیات بیشتری در مورد این خبر اشاره ای نکرده است.

ترامپ ساعاتی پیش در توییتی اعلام کرد که از طرف پادشاه عربستان تضمینی دریافت کرده است مبنی بر اینکه ریاض تولید نفت را احتمالا تا 2 میلیون بشکه در روز برای جبران آشفتگی و اختلال عملکرد در ایران و ونزوئلا،افزایش می دهد. 

این توییت در حالی منتشر شد که بهای نفت در پی اعمال فشار آمریکا بر متحدانش برای نخریدن نفت از ایران، افزایش یافته است. 

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) به تازگی توافق کرد یک میلیون بشکه نفت خام در روز به میزان تولید خود بیفزاید. ادعای ترامپ در مورد موافقت عربستان با تولید 2 میلیون بشکه، حاوی جدول زمانی مشخصی نیست. 

آسوشیتدپرس در ادامه این گزارش افزود، دربار سلطنتی سعودی بلافاصله مکالمه تلفنی میان ترامپ و ملک سلمان را مورد تصدیق قرار نداده است. همچنین مقام های عربستان به درخواست این خبرگزاری برای اظهارنظر در مورد این مساله، پاسخی نداده اند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید