پذیرش درخواست ترامپ به معنای دستور خروج عربستان از اوپک است

کدخبر: ۲۲۳۰۶۲
اقتصادنیوز : نماینده ایران در هیئت عامل اوپک در واکنش به توئیت جدید ترامپ و پذیرش آن ازسوی سعودی‌ها گفت:صرف نظر از اینکه چنین ظرفیتی در عربستان نیست، این در خواست به معنای دستور خروج این کشور از اوپک است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ،حسین کاظم‌پور اردبیلی درباره توئیت جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر درخواست از ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی مبنی بر افزایش تولید روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای و پذیرش این درخواست از سوی سعودی‌ها گفت: ۱۵ عضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) هفته گذشته در صدو هفتاد و چهارمین نشست عادی این سازمان در وین تصمیم گرفتند توافق پیشین خود مبنی بر کاهش روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای و رساندن سقف تولید به ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه حفظ کنند و تنها از مقدار کاهش تولید بیش از تعهد خود بکاهند و پایبندی خود به سقف تولید را به ۱۰۰ درصد برسانند.

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک ادامه داد:صرف نظر از اینکه چنین ظرفیتی در عربستان نیست، این در خواست به معنای دستور خروج این کشور از اوپک است.

پیرو این توافق، تولیدکنندگان غیر عضو اوپک نیز بر توافق خود مبنی بر کاهش روزانه ۶۰۰ هزار بشکه‌ای و پایبندی ۱۰۰ درصد به سقف تولید تعیین شده، تاکید کردند.

رئیس جمهوری ایالات متحده امروز (شنبه، دهم تیرماه) در حساب توئیتری خود جمله‌ای با این عنوان منتشر کرد که من با ملک سلمان درباره نیاز به افزایش تولید نفت خام در پی شرایط ناپایدار در ایران و ونزوئلا صحبت کرده‌ام و او با این پیشنهاد موافقت کرده است که احتمال می‌رود رقم این افزایش ۲ میلیون بشکه در روز باشد.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید