عباس درخواست دیدار هیات آمریکایی را رد کرد

کدخبر: ۲۲۳۰۷۸
اقتصاد نیوز:خبرگزاری آناتولی ترکیه شنبه شب گزارش داد: «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درخواست دیدار «جرد کوشنر» داماد رئیس جمهوری آمریکا و « جیسون گرینبلات» فرستاده ویژه ترامپ به خاورمیانه را رد کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب ،یک مسئول تشکیلات خودگردان که خواست نامش فاش نشود، به آناتولی گفته است: کوشنر و گرینبلات تمایل داشتند پس از ترخیص عباس از بیمارستان با وی دیدار کنند که رئیس تشکیلات به این درخواست پاسخ منفی داده است.

این مسئول تشکیلات خودگردان، دلیل رد درخواست نمایندگان کاخ سفید را تصمیم رسمی فلسطین برای تحریم دولت آمریکا بخاطر سیاست های جانبدارانه کاخ سفید از رژیم صهیونیستی دانسته است.

کوشنر داماد و گرینبلات هفته گذشته سفر خود را به منطقه خاورمیانه آغاز کردند و پس از سفر به اردن، مصر، قطر، عربستان، در آخرین ایستگاه منطقه ای خود شنبه شب وارد فلسطین اشغالی شدند.

نمایندگان کاخ سفید در این دیدارها، برای پیشبرد طرح موسوم به «معامله قرن» ترامپ و سازش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی با برخی سران کشورهای عربی گفت و گو کردند.

براساس این طرح، مساله امنیت و مرزهای سرزمین های اشغالی همچنان در کنترل رژیم صهیونیستی قرار خواهد داشت و شهرک سازی ها نیز تحت تاثیر مذاکرات دستیابی به راه حل نهایی باقی می ماند.

طبق این طرح درباره ایجاد گذرگاهی برای حضور فلسطینیان در شهر قدیم قدس که مسجد الاقصی و کلیسای قیامت نیز در آن قرار دارد، برای اقامه فریضه نماز در نظر گرفته خواهد شد.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید