آرامش به خرمشهر بازگشت

کدخبر: ۲۲۳۰۸۶
اقتصادنیوز: با تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی شهرستان خرمشهر وضعیت این شهر که برای چند ساعتی توسط افراد معترض به وضعیت آب شهر ناآرام شده بود مجدد به ارامش رسید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا تعدادی از معترضین خرمشهری که از ساعت 20 شنبه شب در میدان اصلی شهر تجمع کرده بودند پس از دعوت پلیس به متفرق شدن با ماموران درگیر شدند.

معترضان در مواردی اقدام به پرتاب چوب و سنگ به ماموران کرده و پس از به راه افتادن در خیابانها اقدام به تخریب برخی اموال عمومی کرده و حتی بخشی از پل جدید خرمشهر را آتش زدند.

ماموران انتظامی نیز در مواردی اقدام به پرتاب گاز اشک آور کرده و معترضان را متفرق کردند ضمن اینکه از آنان خواسته شد تا به مسئولان اجازه دهند تا سختی آب شرب شهر را با اقدامات فنی در روزهای آتی پایین بیاورند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا حاضر در محل در حال حاضر آرامش کاملا در سطح شهر حاکم شده و ماموران انتظامی با حضوری جدی اوضاع را تحت کنترل دارند.

هنوز آماری از مصدومین این اعتراضات به صورت رسمی اعلام نشده ولی گفته می شود تعدادی از معترضان دچار مصدومیت جزئی شده اند.

شهرستانهای خرمشهر و آبادان طی سه روز گذشته به دلیل کاهش دبی آب شیرین کارون و پیشروی آب دریا، شور شده و شهروندان قادر به استفاده از آن نبودند.

جمعه شب بخشی از آب غدیر به شبکه آبرسانی خرمشهر و آبادان تزریق شد و سختی آب از 12 هزار میکروموس بر متر مکعب به حدود پنج هزار میکروموس رسید.

استاندار خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد تا 15 تیر ماه خط دوم انتقال آب از غدیر به شبکه آبرسانی خرمشهر و آبادان وصل می شود و سختی آب این 2 شهرستان به 2 هزار میکروموس بر متر مکعب خواهد رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید