عذرخواهی استاندار خوزستان از مردم؛ بهبود وضعیت آب خرمشهر و آبادان در چند روز آینده

کدخبر: ۲۲۳۱۰۲
اقتصادنیوز: استاندار خوزستان ضمن عذرخواهی از مردم شهرستان‌های خرمشهر و آبادان به خاطر تشدید مشکلات آب شرب‌شان طی روزهای اخیر اظهار امیدواری کرد طی چند روز آینده با افتتاح فاز دوم طرح آبرسانی غدیر مشکل آب شهروندان برطرف و دغدغه آنها به آرامش تبدیل شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، غلامرضا شریعتی روز شنبه در گفتگویی تصریح کرد: سه روز پیش به دلیل ترکیدگی خط لوله انتقال آب از طرح غدیر به شبکه آبرسانی آبادان و خرمشهر وضعیت آب در این شهرها با مشکل مواجه شد. پس از ترکیدگی این لوله میزان سختی آب شرب در شهرهای آبادان و خرمشهر به حدود ۱۲ هزار میکروموس بر متر مکعب رسید که عملا برای شهروندان غیر قابل شرب و غیر قابل استفاده بود. پس از ترکیدگی خط لوله یاد شده چندین اکیپ فنی مشتمل بر ۶۰ نیروی متخصص وارد عمل شده که با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی توانستند قسمت ترکیدگی را ترمیم یا تعویض کرده و از شنبه‌شب آب این لوله وارد مدار شد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: با وصل شدن این خط لوله امروز میزان سختی آب شهرهای خرمشهر و آبادان به حدود چهار هزار و ۲۰۰ تا پنج هزار میکروموس بر متر مکعب خواهد رسید؛ هر چند با میزان استاندارد که حدود ۲ هزار میکروموس بر متر مکعب هست نیز فاصله دارد. با وصل شدن خط انتقال آب یاد شده ۸۰ هزار متر مکعب بر ثانیه آب به شبکه آبادان و ۱۱۰ هزار متر مکعب بر ثانیه آب به شبکه آب خرمشهر تزریق شد که این میزان آب باعث پایین آمدن شوری آب در شبکه های آبرسانی آبادان و خرمشهر خواهد شد.

او به اجرای طرح دوم غدیر برای انتقال آب از رودخانه کرخه به شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: با تلاش شبانه‌روزی مسئولان استان خوزستان طرح یاد شده حداکثر تا ۱۵ تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد. با افتتاح این طرح کل آب مورد نیاز شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، سوسنگرد، دشت آزادگان و شادگان زیر پوشش آن رفته و تمامی آب مورد نیاز آنها از رودخانه کرخه تامین خواهد شد. با افتتاح این طرح میزان ec (سختی آب) شبکه آبرسانی به شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به زیر ۲ هزار میکروموس بر متر مکعب می‌رسد و شهروندان از وضعیت بی‌کیفیتی آب رهایی می‌یابند.

شریعتی گفت: البته طرح پایدار آب در این استان به خصوص برای شهرهای آبادان و خرمشهر در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود ظرف سه تا چهار سال آینده آب شرب مورد نیاز کل شهرهای استان از رودخانه دز تامین شود که در این صورت میزان ec آب شهرهای استان به ۶۰۰ میکروموس بر متر مکعب خواهد رسید که یک وضعیت بسیار ایده‌آل می‌باشد.

استاندار خوزستان به عزم جدی دولت برای رفع مشکلات آب استان خوزستان اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبرسانی به استان تصویب کرده که امسال یک هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافته است. سال گذشته نیز ۹۰۰ میلیارد تومان در بخش اجرای طرح‌های آبرسانی استان خوزستان تخصیص و تمامی آن جذب شد و امیدواریم با جذب یک هزار میلیارد تومان امسال نیز تحول عظیمی در بخش آبرسانی استان را شاهد باشیم.

او به وضعیت زیرساخت‌های استان هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه هشت سال جنگ تحمیلی باعث تخریب زیرساخت‌های این استان شده و همین امر مشکلات مردم را در این روزها تشدید کرده؛ هر چند تلاش جدی دولت رفع همه مسائل و مشکلات مردم است و هیچ عذر و قصوری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

استاندار خوزستان ضمن عذرخواهی از مردم شهرستان‌های خرمشهر و آبادان به خاطر تشدید مشکلات آب شرب‌شان طی روزهای اخیر اظهار امیدواری کرد طی چند روز آینده با افتتاح فاز دوم طرح آبرسانی غدیر مشکل آب شهروندان برطرف و دغدغه آنها به آرامش تبدیل شود. او گفت «البته طی سه روز گذشته شرکت آبفا استان را مکلف کردیم تا آب شرب مردم را از طریق آب‌های بسته‌بندی شده یا تانکر تامین کنند که در این زمینه مشکلاتی هم برای مردم به وجود آمد. کاهش نزولات جوی، پیشروی آب دریا در رودخانه‌های کارون و بهمنشیر و نیز ترکیدگی خط انتقال آب از طرح غدیر به شبکه آبرسانی باعث بالا رفتن میزان سختی آب و شوری آن در شبکه آبرسانی آبادان و خرمشهر شد.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید