دفتر صدر اعظم اتریش در آستانۀ سفر روحانی بیانیه صادر کرد

کدخبر: ۲۲۳۵۰۶
اقتصادنیوز: دفتر صدر اعظم اتریش در آستانه سفر رئیس جمهوری کشورمان به وین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این کشور و اتحادیه اروپا مصمم به حفظ قراردادهای بانکی با ایران در شرایط سخت کنونی هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،روزنامه اتریشی اشتاندارد امروز با انتشار بخش هایی از بیانیه دفتر صدر اعظم این کشور که هم اکنون ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، درباره اهمیت سفر حسن روحانی به وین، با یادآوری اینکه در این سفر چند تفاهم نامه بین دو کشور امضا خواهد شد، نوشت: رئیس جمهوری ایران و همچنین سباستین کورتس صدراعظم اتریش در جریان این سفر بر ضرورت اجرای برجام تاکید خواهند کرد.

اشتاندارد با یادآوری اینکه حضور روحانی در سوئیس و اتریش نخستین سفر اروپایی وی پس از خروج آمریکا از برجام است، افزود: در جریان سفر روز چهارشنبه هفته جاری روحانی به وین، چند تفاهم نامه از جمله قراردادهایی در زمینه همکاری در حوزه های حمله و نقل و مدیریت آب بین دو کشور امضا خواهد شد.

روزنامه اتریشی نوشت: محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن تجارت ایران که روحانی را در این سفر همراهی می کند ، در دیدار رئیس دفتر اقتصادی اتریش، قراردادی باعنوان 'اتریش-ایران، چشم اندازهای همکاری های اقتصادی' را امضا می کنند.

اشتاندار به نقل از بیانیه دفتر صدراعظم نوشت که این مقام عالی اتریش، برجام را مثبت و مفید ارزیابی می کند.

اشتاندارد ادامه داد که رئیس جمهوری اتریش تاکید دارد مادامی که ایران پای تعهداتش به برجام بایستد، این کشور و اتحادیه اروپا نیز همچنان خواهان ادامه برجام خواهند بود.

صدر اعظم اتریش گفته است: برجام پنجره ای را گشوده که از طریق آن می توان درباره طیف وسیعی از مسائل دیگر هم گفت و گو کرد.

کورتس همچنین گفته است که مسائل منطقه خارومیانه از اهمیت زیادی برای اتریش برخوردار است و در جریان سفر روحانی به وین، در این باره نیز گفت و گو خواهد شد.

صدر اعظم اتریش تاکید کرده است که می خواهیم درباره نقش ایران در منطقه و نیز درباره موضوع حقوق بشر در ایران هم با روحانی گفت و گو کنیم.

براساس بیانیه دفتر صدر اعظم اتریش، روابط دوجانبه تهران - وین نیز ازمهم ترین موضوع ها در جریان دیدارهای روحانی در وین خواهد بود.

'تعداد زیادی شرکت اتریشی در ایران فعال هستند. اتریش و اتحادیه اروپا مصمم هستند قراردادهای بانکی با ایران را در شرایط سخت کنونی حفظ کنند.'

اشتاندارد همچنین با یادآوری اینکه ایران و اتریش روابطی دیرینه دارند، نوشته است که روحانی در سفر به وین، به همراه همتای اتریش خود و وزیر اقتصاد این کشور، از دفتر اقتصادی اتریش بازدید می کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز (دوشنبه) در صدر یک هیات عالی رتبه اقتصادی-سیاسی تهران را به مقصد برن پایتخت سوئیس ترک کرد.

روحانی سپس به دعوت رسمی رییس جمهوری اتریش، از برن عازم وین خواهد شد.

دیدار و مذاکره با رئیس جمهوری و همچنین صدر اعظم اتریش، دیدار با هموطنان مقیم این کشور و نیز امضای اسناد در بخش های مختلف همکاری از مهم ترین برنامه های پیش بینی شده رییس جمهوری اسلامی ایران در وین است.

اتریش از روز یکشنبه برای سومین بار ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بمدت 6 ماه برعهده گرفت. این کشور در سالهای 1998 و 2006 نیز ریاست دوره ای این اتحادیه را برعهده داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید