تلاش برای اطفای کامل آتش در جنگل های کومله/ آتش سوزی عمدی است

کدخبر: ۲۲۳۵۱۲
اقتصادنیوز : سرپرست فرمانداری لنگرود با اشاره به ادامه تلاش ها برای اطفای کامل آتش در جنگل های بخش کومله این شهرستان، گفت: براساس شواهد آتش سوزی عمدی بوده ولی علت قطعی آن در حال بررسی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ،سیدرضا جوادپور با اشاره به اینکه ساعت ۱۲ ظهر امروز(دوشنبه) وقوع یک فقره آتش سوزی در جنگل های منطقه مریدان بخش کومله شهرستان لنگرود اطلاع رسانی شد، اظهار کرد: در ساعات ابتدایی این آتش سوزی مهار ولی با توجه به وزش باد آتش در جنگل های این منطقه دوباره شعله ور شد.

وی با بیان اینکه آتش سوزی سه روستای همجوار این منطقه اعم از حاجی سرا، مریدان و تالش کوه را فرا گرفت، افزود: براساس برآوردهای اولیه حدود ۵۰ هکتار از جنگل های این منطقه در آتش سوخته است.

سرپرست فرمانداری لنگرود با اشاره به اینکه محل شروع آتش سوزی در ارتفاعات منطقه بوده و جاده ای برای دسترسی به این محل وجود ندارد، گفت: آغاز آتش سوزی از باغات چای رهاشده در این منطقه گزارش شده است.

وی در ادامه افزایش دمای هوا و وزش باد را از دلایل گسترش بیشتر آتش سوزی دانست و خاطرنشان کرد: از ساعات ابتدایی شروع آتش نیروهای امدادی، منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، بسیج، نیروی انتظامی و سپاه، شهرداری های منطقه و اهالی در محل حاضر و اقدام به خاموش کردن آتش کرده اند.

جوادپور با بیان اینکه تلاش شده تا از گسترش آتش به مناطق مسکونی جلوگیری شود، تصریح کرد: در حال حاضر نیز تمامی دستگاه ها و مردم در منطقه حضور داشته و در حال اطفای حریق هستند.

وی همچنین با اشاره به پیگیری معاون عمرانی استانداری گیلان به دستور استاندار گیلان، ادامه داد: مأموران آتش نشانی از شهرهای همجوار اعم از لنگرود، شلمان، لاهیجان، چمخاله، اطاقور و رودسر در منطقه حضور دارند.

سرپرست فرمانداری لنگرود به علت آتش سوزی نیز اشاره کرد و گفت: هنوز به صورت قطعی نمی توان علت آتش سوزی را اعلام کرد ولی براساس شواهد موجود شروع آتش سوزی عمدی و از باغات رها شده چای بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی برای بهسازی و آبادی ارزان قیمت باغات چای افرادی را اجیر و اقدام به آتش سوزی در این مناطق می کنند، افزود: آتش سوزی اولیه عمدی بوده ولی در ادامه به دلیل گرمای هوا و وزش باد آتش به سایر مناطق سرایت کرده است.

جوادپور همچنین به احتمال تخلیه مناطق مسکونی نزدیک به محل آتش سوزی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در ابتدا تصمیم به تخلیه مناطق در صورت گسترش آتش داشتیم که خوشبختانه با تلاش نیروهای آتش نشانی و امدادی حاضر در منطقه آتش مهار شده و در حال حاضر نیز اقدامات لازم برای اطفای کامل در حال انجام است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید