مخالفت سران نظامی آمریکایی با طرح ترامپ

کدخبر: ۲۲۳۵۳۱
اقتصادنیوز :سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی با حضور در شهر منبج در شمال سوریه، تداوم حضور نظامیان کشورش را در سوریه مهم دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی خروج نیرو‌های کشورش از سوریه را «وحشتناک» توصیف کرد.

به نوشته «آسوشیتدپرس» «لیندسی گراهام» روز دوشنبه در دیداری غیر مترقبه از شهر «منبج» در شمال سوریه اعلام کرد که ادامه حضور نیرو‌های آمریکا در سوریه «مهم» است.

بر اساس این گزارش، توافق جدید بین آمریکا و ترکیه تنش بین دو متحد ناتو را کاسته و بر اساس آن شبه نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا از شهر منبج عقب نشینی می‌کنند.

دونالد ترامپ در دیدار اخیر خود با پادشاه اردن در کاخ سفید درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه سخن گفت. رئیس جمهور آمریکا گفته که خواهان بازگشت نیرو‌های آمریکا مستقر در سوریه به کشورش است.

به‌نوشته این منبع خبری، سناتور گراهام در سخنانی با ابراز تاسف از وقوع احتمالی این رویداد گفت که خروج نیرو‌های آمریکا از خاک سوریه، وحشتناک است.

وی در جمع برخی مقام‌های محلی گفت: «به ترامپ می‌گویم که در سوریه باقی ماند تا به شما کمک کنیم.»

آنطور که وبگاه شبکه خبری «سی. ان. ان» نیز گزارش کرده است، ترامپ در صحبت خصوصی اخیر خود با «عبدالله دوم» در کاخ سفید ایده خروج نیرو‌های آمریکایی را از سوریه مطرح کرد.

یک منبع مطلع به سی. ان. ان گفت که سران آمریکا و اردن در این دیدار به طور مفصل درباره سوریه صحبت کردند.

بنا به گفته این منبع، ترامپ در این دیدار گفت که مطمئن است می‌تواند با رئیس‌جمهور روسیه بابت آنچه که «منطقه ممنوعه» در جنوب غرب سوریه خوانده شده، به توافق برسد.

ترامپ پیش از این نیز بار‌ها از خروج نظامیان آمریکا از سوریه صحبت کرده بود، اما زمانی برای آن اعلام نکرده بود.

او ماه مارس گذشته گفته بود که آمریکا بسیار زود از سوریه خارج می‌شود، اما پس از مخالفت سران نظامی و همچنین برخی قانونگذاران ارشد آمریکایی، دیگر در این زمینه صحبتی نکرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید