شهردار مکزیکی ترور شد

کدخبر: ۲۲۳۵۵۹
رسانه‌های محلی اعلام کردند یک شهردار مکزیکی یک روز پس از پایان انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور به ضرب گلوله به قتل رسیده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسپوتنیک نوشت، صبح روز دوشنبه و یک روز پس از انتخابات مکزیک، شهردار شهر «تکالیتلان» واقع در ایالت خالیسکوی این کشور ترور شد.

بر اساس بیانیه دفتر دادستانی مکزیک، «ویکتور دیاز کنترراس» شهردار تکالیتلان، به ضرب گلوله مهاجمان ناشناس در خودروی خود کشته شد. یک زن که در خودروی وی بوده است، دچار جراحاتی شده و به بیمارستان منتقل شده است.

روز یکشنبه، انتخابات سراسری و محلی در مکزیک برگزار شد. در این انتخابات، مردم مکزیک برای انتخاب رئیس جمهور جدید، 128 عضو مجلس سنا و 500 عضو مجلس نمایندگان این کشور رای دادند.

در این میان، خشونت‌های شدیدی در انتخابات محلی مکزیک در گرفت؛ به طوری که دو سیاست‌مدار مکزیکی تنها در روز انتخابات کشته شدند. یک عضو حزب چپ‌گرای «جنبش احیای ملی» روز یکشنبه به ضرب گلوله کشته شد.

ساعاتی پیش از آن، یک عضو زن حزب کارگر مکزیک نیز در نزدیکی منزل خود در ایالت میچوآکان به ضرب گلوله به قتل رسید.

بر اساس آمار منتشر شده از  سوی شرکت تحلیلگر «اتلکت»، تا تاریخ 30 ژوئن، 145 سیاست‌مدار مکزیکی در رقابت‌های انتخاباتی به قتل رسیده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید