بادبادک‌های آتش‌زای غزه چقدر به اسرائیل خسارت زد؟/ درخواست غرامت شهرک‌نشینان از دولت

کدخبر: ۲۲۳۶۰۶
اقتصادنیوز: رژیم صهیونیستی به دلیل فرستادن بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا به سمت کشتزارهای شهرک‌نشینان صهیونیست، ۸.۵ میلیون شکل خسارت دیده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ارم نیوز نوشت، پس از آتش‌سوزی‌های متعدد در کشتزارهای شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی به وسیله بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زای فلسطینیان غزه، این شهرک‌نشینان از دولت این رژیم خواستند در مقابل این خسارت، غرامت بپردازد.

رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند، خسارت‌های ناشی از ارسال بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا تاکنون به حدود ۸.۵ میلیون شکل رسیده است. از زمان آغاز راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت از سه ماه پیش تاکنون هزاران هکتار از اراضی کشاورزی یهودیان شهرک‌نشین در آتش سوخته است.(هر 3.5 شکل تقریبا معادل یک دلار است)

طبق اعلام شبکه تلوزیونی اسرائیل، شهرک‌نشینان اطراف غزه ۱۰۵ دادخواست ارائه و از دولت اسرائیل خواسته‌اند غرامت این خسارت‌ها را بدهد.

همچنین سایت "۰۴۰۴" اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد، از ساعات اولیه بامداد این روز ۱۵ آتش‌سوزی رخ داده و تیم‌های اطفای حریق با همکاری ارتش تلاش کردند آن را مهار کرده و مانع از رسیدن آتش به منازل شهرک‌نشینان شوند.

این سایت تاکید کرد، بالن‌های آتش‌زا روز دوشنبه به شهرک "نتیفوت" واقع در ۱۰ کیلومتری نوار غزه رسیدند. در روزهای گذشته بادبادک‌های فلسطینیان تا عمق ۴۰ کیلومتری از مرزهای نوار غزه نیز نفوذ کرده بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید