موافقت مجلس با اصلاح اعتبارات شهرداری‌ها در بودجه 97

کدخبر: ۲۲۳۸۳۷
اقتصادنیوز: نمایندگان مجلس با فوریت طرح اصلاح بندی از قانون بودجه ۹۷ موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی آن، بخشی از اعتبارات شهرداری‌ها از محل عوارض فرآورده‌های نفتی مستقیما به آنها اختصاص می‌یابد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) طرح اصلاح بند ۱۱۰ تغییرات متفرقه قانون بودجه ۹۷ را با ۱۵۷ رای موافق، ۱۷ رای مخالف و چهار رای ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند.

این طرح به امضای ۱۸۳ نماینده مجلس رسیده است که در ماده واحده آن آمده منابع وصولی موضوع عوارض فرآورده‌های نفتی سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز تا طبق ترتیبات قانونی میان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور توزیع شود.

علی مطهری رییس جلسه بعد از تصویب فوریت این طرح، گفت که این طرح برای بررسی به کمیسیون برنامه ارجاع می‌شود.

قربانی نماینده بروجرد به عنوان یکی از طراحان فوریت این طرح، گفت: کشور ما ۱۲۵۵ شهر دارد که ۷۳۱ شهر دارای جمعیتی کمتر از ۱۰ هزار نفر هستند. این تعداد شهرداری شش درصد جمعیت کشور را در خود جای داده که تنها سه درصد از بودجه کل شهرداری‌های کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: در چند سال اخیر بر اساس تبصره دو ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، عوارض وصولی فرآورده‌های نفتی به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور به عنوان دستگاه اصلی متولی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شده تا طبق ترتیبات قانونی میان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع شود.

قربانی ادامه داد: در شرایط بررسی و تصویب قانون بودجه ۹۷، ۳۲ هزار میلیارد ریال از عوارض فرآورده‌های نفتی سهم شهرداری‌ها علیرغم مغایرت با برنامه ششم توسعه و قانون مالیات بر ارزش افزوده در قالب بند ۱۱۰ تغییرات متفرقه تصویب شد. این حجم منابع احتمال بروز مشکلات متعدد و حتی نگرانی از وقوع بحران کارگری در شهرداری‌ها را به وجود آورده است.

وی در پایان گفت که اخیرا یکی از کارکنان شهرداری آبادان به دلیل عدم پرداخت حقوقش خودسوزی کرد که این نمونه‌ای از بروز مشکلات است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید