نتانیاهو: اروپا از خشنود کردن ایران دست بردارد

کدخبر: ۲۲۳۸۹۷
اقتصادنیوز؛ نخست وزیر اسرائیل با تقدیر از اقدامات رئیس جمهور آمریکا از اروپا خواست که دست از خشنود کردن ایران بردارد.
نتانیاهو: اروپا از خشنود کردن ایران دست بردارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مراسم روز استقلال آمریکا  که در سفارت این کشور در قدس برگزار شد از تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارت کشورش از تل آویو به قدس و خروج از برنامه جامع اقدام مشترک( برجام) استقبال و تقدیر  کرد.

نتانیاهو با اشاره به دویست و چهل و دومین سالروز استقلال آمریکا گفت: روز چهارم  ژوئیه همیشه فوق‌العاده بوده اما امسال ویژه است. سالی که در آن رئیس‌جمهور ترامپ سفارت آمریکا را پس از آنکه قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام شده منتقل کرد. شما همچنین توافق هسته‌ای را با ایران به یاد می‌آورید رئیس‌جمهور ترامپ تصمیم گرفت این توافق بد را کنار بگذارد. او بزرگ‌ترین کار را برای امنیت جهان و امنیت اسرائیل انجام داد.

وی  در ادامه به ادامه پایبندی اروپاییان به برجام اشاره کرد و آنها را به دلیل این تعهدشان مورد انتقاد قرار داد و گفت: هفته جاری قرار است نشستی در اروپا برگزار شود. نشست بدون حضور آمریکا . آنها قرار است درباره اینکه چگونه با تصمیم رئیس‌جمهور ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای مواجه شوند رایزنی کنند.

 نخست‌وزیر رژیم صهیونستی همچنین گفت: دست از خشنود کردن ایران بردارید این چیزی است که رئیس‌جمهور ترامپ گفته است اما او به خوبی به این حرف عمل کرده است . این همان کاری است که او انجام می‌دهد. ما در اسرائیل از این اقدام تقدیر می‌کنیم. ما از استقلال و اتحاد آمریکا با اسرائیل خرسند هستیم.

به  گزارش ایسنا این اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از آن بیان شده است که اتحادیه اروپا و دیگر طرف‌های برجام شامل انگلیس،‌ آلمان، فرانسه، روسیه و چین با  وجود خروج آمریکا از این توافق و تلاش این کشور برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه تهران بر ادامه پایبندی خود به توافق تاکید کرده و تلاش می‌کنند راه حلی برای تضمین منافع مورد انتظار ایران از برجام در صورت وضع مجدد تحریم‌های آمریکا بیابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید