حضور بخش خصوصی در تولید برق بسیار کمرنگ است

کدخبر: ۲۲۳۹۸۳
اقتصادنیوز:رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفت: با توافقی که در نشست با وزیر نیرو صورت گرفته مقرر شد طی روزهای آینده با حداقل قطعی برق و آب در کشور روبه‌روی می‌شویم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت ،محمدرضا رضایی کوچی در تشریح نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با توجه به قطعی‌های مکرر آب و برق در سطح کشور امروز جلسه فوق‌العاده کمیسیون عمران با حضور وزیر نیروو و معاونین وی در حوزه آب و برق تشکیل شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دغدغه‌های نمایندگان مبنی بر اینکه قطعی برق و آب از قبل قابل پیش‌بینی بوده  یا خیر مطرح شد، گفت: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر درگیر خشک‌سالی هستیم و میزان کاهش بارندگی‌ها از قبل قابل پیش‌بینی بود کاهش تولید برق در کشور به کاهش بارندگی‌ها بر می‌گردد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همچنین در این نشست این موضوع مطرح شد که آیا تمام هزینه‌های تولید برق باید توسط دولت پرداخت شود یا اینکه باید بستری برای حضور بخش خصوص فراهم شود، ادامه داد: متاسفانه حضور بخش خصوصی در زمینه تولید برق بسیار کمرنگ است و به اندازه نیاز فرصت برای این بخش فراهم نشده است.

وی با تاکید بر اینکه وزیر در این نشست مطرح کرد که کاهش ساعات کاری ادارات در مرکز استان‌ها به تامین برق خانگی کمک می‌کند، عنوان کرد: با صرف جویی که در مصرف برق در نهادهای دولتی شکل می‌گیرد به صورت طبیعی به تامین و کمتر کردن قطعی برق در سطح کشور کمک می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه صورت نگرفته و وزارت نیرو حضور کمی در صدا و سیما داشته‌ است، تصریح کرد: وزیر نیرو و مسئولین آب و برق کشور باید در صدا و سیما حضور بیشتری داشته باشند، اگر به مردم واقعیت‌های کشور را اعلام کنیم آنها واقعیات را می‌پذیرند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هرچند که برخی مسائل  مشکلات به مدیریت و نحوه اداره کشور توسط مدیران اجرایی برمی‌گردد در این شرایط سخت نیز مردم حاضر هستند برای تامین نیازها کمک کنند، اضافه کرد: در این نشست تاکید داشتیم وزیر نیرو به اتفاق مدیران و معاونین خود در استان‌ها از طریق صدا و سیما با مردم گفت‌وگو و مردم را تشویق کنند تا جایی که امکان دارد صرفه‌جویی کنند تا از شرایط بحرانی عبور کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه دولت کمک کند تا منابع مادی مورد نیاز تامین برق در کشور تامین شود و ما نیز در بودجه سال آینده بیشتر به وزارت نیرو توجه می‌کنیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم سال آینده قطعی برق نداشته باشیم، با توافقی که صورت گرفته مقرر شد طی روزهای آینده با حداقل قطعی برق و آب در کشور روبه‌روی می‌شویم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید