نجات‌الله ابراهیمیان تشریح کرد:

روند بررسی لوایح مبارزه با پول‌شویی در شورای نگهبان

کدخبر: ۲۲۴۲۳۳
اقتصادنیوز؛ عضو حقوق‌دان شورای نگهبان از ادامه بررسی‌های شورای نگهبان درباره لوایح مبارزه با پول‌شویی خبر داد.
روند بررسی لوایح مبارزه با پول‌شویی در شورای نگهبان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ نجات‌الله ابراهیمیان، عضو حقوق‌دان شورای نگهبان درباره بررسی لوایح مبارزه با پولشویی در شورای نگهبان به خبرنگار ایرنا گفت: ما یک جلسه دیگر برای بررسی داریم و بعد از آن نظر شورای نگهبان درباره این لوایح اعلام می‌شود.

ابراهیمیان با تأیید ارسال نامه رئیس‌جمهوری به دبیر این شورا اظهار کرد: رئیس جمهوری درخواست کرده بودند که رسیدگی به این لوایح زودتر انجام شود ولی به هرحال قانون یک مهلتی داده که در آن مهلت، رسیدگی و اعلام نظر انجام می‌شود. 

عضو حقوقدان شورای نگهبان اعلام کرد که این شورا اول به لایحه پالرمو که لایحه مبارزه با جرایم سازمان یافته است رسیدگی می‌کند که احتمالا این هفته کار رسیدگی به آن تمام و نظر نهایی درباره آن اعلام می‌شود. 

ابراهیمیان در پاسخ به این سؤال که «چه زمانی کار رسیدگی به این لوایح پایان می‌یابد؟»، گفت: هنوز نمی‌دانم. اگر ایرادی در شورای نگهبان گرفتیم و اگر به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت که دیگر دست ما نیست و فرایندهای مجمع مشخص می‌کند که چقدر طول می‌کشد.

او در ادامه و در پاسخ به اینکه «آیا احتمال می‌دهید در نهایت این لوایح به مجمع ارسال شود؟»، تصریح کرد: اگر ما در شورای نگهبان ایرادی گرفتیم، یا مجلس مسکوت می‌گذارد و نظر ما را می‌پذیرد یا اگر اصرار داشت به مجمع می‌رود.

ابراهیمیان درباره نظر کلی اعضای شورای نگهبان نیز افزود: باید صبر کنیم کار رسیدگی تمام شود. نمی‌شود پیشگویی کرد. 

او درباره نظر خود نیز تأکید کرد: من نظر شخصی خودم را در این باره نمی‌گویم و بعد از رسیدگی شورای نگهبان و اعلام رسمی آن نظرم را خواهم گفت. آن موقع ممکن است تحلیلی داشته باشم که می‌گویم.

پیش از این جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد اعلام کرده بود که حسن روحانی در نامه ای به دبیر شورای نگهبان خواستار تصویب لوایح چهارگانه مبارزه با پولشویی با قید فوریت شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید