روسیه: رابطه با ایران به امیال آمریکا وابسته نیست

کدخبر: ۲۲۴۲۶۴
«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد شدید از سیاست‌های واشنگتن گفت: تجارت با ایران وابسته به تمایلات آمریکا نخواهد بود.
روسیه: رابطه با ایران به امیال آمریکا وابسته نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری راشاتودی، لاوروف در جمع خبرنگاران افزود: کارشناسان این کمیسیون، راه‌های تداوم پایبندی اعضا به تعهدات خود در برجام را فارغ از حضور آمریکا بررسی خواهند کرد.
وی ادامه داد: اقدام غیرموجه واشنگتن در خروج از برجام نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد. همه طرف‌ها اتفاق‌نظر داشتند که این تصمیم، نقض شدید مفاد توافق و عامل آن، تمایل به سیاسی کردن موضوع ایران بوده است.
وزیران امورخارجه کشورهای عضو برجام روز جمعه در نشستی در اتریش، بسته پیشنهادی خود برای حفظ این توافق را ارائه داده و در بیانیه‌ای که در پایان این نشست منتشر کردند، بر حفظ، ارتقاء و گسترده تر شدن روابط اقتصادی با ایران تاکید کردند.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از این نشست، درخصوص بسته پیشنهادی گفت: در جلسه، وزیران به صورت شفاهی پیشنهادهایشان را به صورت جزئی تر و عملیاتی تر مطرح کردند و همکاران ما هم اکنون در حال بررسی این پیشنهادها هستند. 
وی افزود: قرار شده که جلسات مشترکی با هر کدام از آنها داشته باشیم و ببینیم که هر کدام از این پیشنهادهای عملیاتی چطور می تواند دقیقا با نیازهای ما منطبق شود، هم در حوزه نفت، هم در حوزه بانکی و هم در سایر حوزه ها.
ظریف ادامه داد: فضایی که من امروز در این جلسه دیدم، فضای حاکی از این بود که اراده سیاسی وجود دارد و این اراده سیاسی با اقدامات متقابل مخصوصا با اقدام بخش خصوصی ایران و ایجاد فضای اطمینان و امید به آینده می تواند تقویت شود و محیط کسب و کار ایران را برای خارجی ها بسیار جذاب تر کند.

منبع: ایرنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید