چه کسانی در ماه های اخیر پول زیادی به جیب زدند؟

کدخبر: ۲۲۴۵۲۰
اقتصادنیوز :عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از دو نرخی و چند نرخی بودن نرخ ارز انتقاد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت ،حمید گرمابی با اشاره به عدم انتشار لیست مونتاژکاران ارزبگیر خودرو، گفت: اگر در واردات قطعات خودرو همانند واردات خودرو و موبایل شفافیت باشد، مشکل حل خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عده ای همیشه به دنبال سوءاستفاده از تفاوت بین نرخ ارز دولتی و آزاد هستند، افزود: همانند روشی که درباره موبایل و خودروهای وارداتی اعمال شد، باید لیست ارزبگیران دولتی واردکنندگان قطعات خودرو منتشر شود و قوه قضاییه باید این موضوع را پیگیری کند که اگر با دلار دولتی این قطعات وارد شده کجا فروخته و کجا استفاده شده است.

وی با تاکید بر اینکه منشاء اصلی تمام این فسادها در وهله نخست تفاوت بسیار زیاد نرخ دلار دولتی و آزاد است، ادامه داد: سودجویی عده ای از افرادی که مسئولیت و ارتباطات دارند سبب شده که در ماه های اخیر در زمینه های مختلف عده ای از رانت استفاده کرده و منافع زیادی را به جیب بزنند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه با بیان اینکه نظارت ها باید در این زمینه تقویت شود، یادآور شد: تصور این بوده که نظارت ها در این زمینه وجود دارد؛ اما با نمایان شدن این تخلفات مشخص شد که نظارت بسیار ضعیف بوده و در مواردی کسانی که در این بین مسئولیت داشتند مسئولیت خود را به خوبی انجام نداده و در این رانت شریک بوده اند.

وی افزود: دو نرخی و چند نرخی شدن نرخ ارز منشاء تمامی این فسادها و رانت ها است که باید برای آن تدبیری کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در گذشته چند بار به دلار تک نرخی نزدیک شدیم، تصریح کرد: متاسفانه از این فرصت استفاده نکرده و همچنان دلار چند نرخی بودن باقی مانده است، لذا مادامی که این چند نرخی بودن باقی بماند سواستفاده وجود دارد، مگر اینکه با صرف انرژی و کنترل شدید بتوان جلوی عمده این سوءاستفاده ها را گرفت، البته نمی توان مطلقا این سوءاستفاده ها را حذف کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید