اختصاص 300 میلیارد تومان به دارالقرآن کشور

کدخبر: ۲۲۴۷۲۹
رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور گفت: 3 هزار میلیارد ریال در سال 97 برای اجرای برنامه های این سازمان اختصاص یافته است.
اختصاص 300 میلیارد تومان به دارالقرآن کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مهدی قره شیخلو شامگاه یکشنبه در نشست شورای توسعه قرآنی اردستان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان کیفی سازی و حمایت بیشتر از برنامه های قرآنی را خواستار شد و افزود: از زمان تشکیل سازمان دارالقرآن (سال 61) در کشور تاکنون بیش از 150 هزار مربی در بخش های مختلف علوم قرآنی آموزش دیده اند.
وی بیان کرد: 10 هزار تشکل قرآنی مردمی در کشور وجود دارد که شامل 4 هزار موسسه قرآنی و 6 هزار خانه های قرآنی است.
رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور گفت: رویکرد این سازمان توسعه مفاهیم قرآنی است که درهمین راستا، 200 کارگاه سبک زندگی قرآنی سال گذشته درکشور برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه نخستین گام برای موفقیت در کارهای قرآنی برنامه ریزی است، یادآور شد: در این مرحله دستگاه های متولی باید به برنامه ریزی های انجام شده پایبند بوده و هماهنگی لازم را داشته باشند.
سازمان دارالقرآن الکریم از سال 61 به عنوان یک بخش در سازمان تبلیغات اسلامی راه اندازی و در سال 73 تبدیل به اداره کل و در سال 81 هم با هدف توسعه فعالیت های قرانی تبدیل به یک سازمان وابسته به سازمان تبیلغات اسلامی شد.
توسعه آموزش های عمومی و تخصصی قران در کشور، ساماندهی مشارکت های مردمی در حوزه فعالیت های قرآنی و نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم ماموریت اصلی سازمان دارالقرآن الکریم است.
شهرستان اردستان با افزون بر 42 هزار نفر جمعیت در 118 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید