جنگ لفظی ترامپ و صادق خان شهردار مسلمان لندن

کدخبر: ۲۲۵۸۰۱
اقتصادنیوز: شهردار لندن گفت که سخنان ترامپ پیام های نفرت را تقویت کرده و به راست‌گرایی دامن می‌زند. وی گفته بود که ترامپ باید این مساله را درک کند که انگلیس همواره آماده است به شیوه‌ای محترمانه دیدگاه‌های وی را به چالش بکشد بدون توجه به اینکه شاید احساسات وی جریحه‌دار شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، صادق خان شهردار لندن در گفتگو با VICE در پاسخ به مصاحبه تند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با روزنامه سان که گفته بود اروپا به دلیل مهاجران فرهنگ خود را از دست داده و خان را به دلیل وجود جنایت و تروریسم در لندن مقصر دانسته بود گفت که این سخنان تنها اشاعه دهنده نفرت است. 

خان گفت: این اولین بار نیست که ترامپ اسلام‌ستیزانه و نژادپرستانه صحبت می‌کند. ولی به نظر من ایشان باید توضیح دهد وقتی در منچستر، نیس و بروکسل، لندن و پاریس شاهد حملات تروریستی هستیم چرا از شهردار لندن انتقاد می کند.

وی افزود: همه ما درتلاش برای نابودی تروریسم هستیم.

 شهردار لندن در گفتگو با شبکه خبری سی ان بی سی نیز گفته بود: عجیب‌ترین چیز درباره شهر ما این است که شما می‌توانید روابط مثبت و خوبی با کشور و دولت داشته باشید اما شهروندان و مردمش به شیوه‌ای کاملا بالغانه و بزرگمنشانه با آن مخالف باشند. وی افزود: ما می‌توانیم هر زمان که احساس کردیم شما ره درست نمی روید از شما بخواهیم بروید.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با روزنامه انگلیسی "سان" با اشاره به موج مرگبار جرایم با سلاح سرد از جمله چاقو در لندن به دلیل افزایش مهاجرت به این کشور اعلام کرد: صادق خان،‌ شهردار لندن درباره تروریسم "بسیار بد" اقدام کرده است.

وی خطاب به صادق خان گفت:  شما به عنوان شهردار در لندن یک اقدام بسیار وحشتناک انجام دادید.

اولین جنگ لفظی بین ترامپ و صادق خان که خود پسر یک راننده اتوبوس است که در دهه ۱۹۶۰ از پاکستان مهاجرت کرده بودند، زمانی آغاز شد که صادق خان از قانون منع سفر ترامپ انتقاد کرد.

صادق خان در پاسخ به اظهارات اخیر ترامپ اعلام کرد: تروریسم یک مشکل جهانی است که برخی از شهرهای اروپایی نیز دچار آن شده‌اند. نکته جالب این است که ترامپ از شهردارهای آن شهرها انتقاد نمی‌کند اما از من انتقاد می‌کند.

وی گفت: اظهارات ترامپ برای مقصر نشان دادن مهاجرت برای جرم‌های اتفاق افتاده در انگلیس یک اقدام نامعقول است.

هم چنین در ژوئن سال گذشته در پی وقوع حمله تروریستی در لندن ترامپ صادق خان را مسخره کرده و در توئیتی نوشت: دست‌کم هفت نفر در حمله تروریستی کشته  و ۴۸ نفر زخمی شدند و شهردار لندن می‌گوید که دلیلی برای قرار گرفتن سطح امنیتی کشور در سطح هشدار وجود ندارد.

در آن زمان صادق خان از ترامپ به عنوان یک فرد دارای اطلاعات اشتباه انتقاد کرده بود.

صادق خان اعلام کرد: من فکر می‌کنم نخست وزیر ما باید این اعتماد به نفس را داشته باشد که با رئیس‌جمهور آمریکا از موضع یکسان گفت‌وگو کند. رئیس‌جمهور آمریکا ممکن است هر سخنی درباره من بگوید اما من به اظهارات دونالد ترامپ پاسخ نمی‌دهم.

صادق خان یکی از اعضای حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید