بازرگانی نباید دوباره دولتی شود

کدخبر: ۲۲۵۹۳۳
اقتصادنیوز : رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس، توضیحاتی پیرامون اصلاح آیین نامه صدور کارت بازرگانی ارائه کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت ،حمیدرضا فولادگر با اشاره به تصویب آیین نامه اصلاحیه صدور کارت بازرگانی، گفت: در شرایط کنونی که بحث ساماندهی وضیعت ارزی و صادرات و واردات مطرح شده فرصتی برای اصلاح صدور کارت بازرگانی نیز فراهم شده است.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، افزود: اکنون زمان اصلاح صدور کارت های بازرگانی از سوی اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، شرکت های عضو یا اعضایی که کارت اخذ می کردند فراهم شده است، چراکه کارت بازرگانی عموما توسط شرکت ها و یا اعضاء دریافت می شود.

وی با بیان اینکه اکنون فرصت خوبی برای ساماندهی کارت بازرگانی فراهم شده است، ادامه داد: اتاق بازرگانی در شرایط کنونی آمادگی اصلاح ارائه کارت بازرگانی را داشته و اعلام کرده که با دولت همکاری های لازم را برای ساماندهی کارت بازرگانی انجام می دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از رانت در ارائه کارت های بازرگانی نظارت ها باید افزایش یابد، یادآور شد: نباید میزان سخت گیری ها در ارائه کارت بازرگانی به میزانی افزایش یابد که دوباره بازرگانی دولتی شود.

وی با بیان اینکه با دولتی کردن بازرگانی مشکل حل نمی شود، افزود: بازرگانی باید در دست بخش خصوصی باشد و دولت بر آن نظارت کند و تنها در بخش هایی ورود داشته باشد که بخش خصوصی وارد نشده و یا نمی تواند ورود کند و یا از لحاظ قانونی مجاز به ورود به این عرصه نیست.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه اگر به اسم نظارت و کنترل دوباره به دولتی کردن بازرگانی بازگردیم دیگر بازرگانی خارجی معنایی ندارد، تصریح کرد: نظارت و ساماندهی با کنترل و دولتی کردن تفاوت دارد، لذا در دوران تحریم ها باید بیشتر از گذشته از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید