رونق بازار کامپیوتر پس از 8 سال!

کدخبر: ۲۲۵۹۵۶
​اقتصاد نیوز: بر اساس برآوردهای دو موسسه تحقیقاتی «گارتنر» و IDC عرضه کامپیوتر در سه ماه دوم سال ۲۰۱۸ رو به رشد بوده است.
رونق بازار کامپیوتر پس از 8 سال!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، آمارهای این دو موسسه با هم اختلاف ناچیزی دارد و در حالی که گارتنر از رشد ۱.۴ درصدی خبر می دهد، IDC آن را ۲.۷ اعلام کرده است. دلیل این اختلاف به تفاوت آنها در روش محاسبه برمی گردد، برای مثال IDC علی رغم در نظر گرفتن کروم بوک ها، تبلت های ویندوزی هیبریدی نظیر سرفس پرو را در آمارهای خود لحاظ نمی کند.

از سوی دیگر گارتنر تبلت های مبتنی بر ویندوز را زیر مجموعه پی سی به حساب آورده و کروم بوک و دیگر تبلت های ویندوزی را کنار می گذارد.

بازار کامپیوتربا این حال آمارهای مثبت هردو موسسه حاکی از این است که روند رو به رشد عرضه پی سی ها پس از هشت سال تنها مدیون کروم بوک یا تبلت های اندرویدی نیست و کامپیوترهای مک و ویندوزی نیز به نوبه خود در آن سهم داشته اند.

در این میان پی سی های تجاری مبتنی بر ویندوز ۱۰ نقش قابل توجهی داشته اند. «میکاکو کیتاگاوا»، تحلیلگر ارشد گارتنر در این باره  می گوید:«رونق بازار کامپیوتر در سه ماه دوم ۲۰۱۸ به لطف رشد تقاضای کسب و کارها رخ داده است. البته با پایان به روزرسانی سیستم های تجاری به ویندوز ۱۰ احتمالا این حوزه  باز هم تضعیف شود.»

IDC نیز با نقش مثبت به روزرسانی سازمان ها در عملکرد مثبت حوزه پی سی موافق بوده و«جی چو»، مدیر تحقیقات این موسسه معتقد است:«اگرچه کامپیوترهای سنتی در بسیاری از سناریوها انتخاب اول کاربران نیستند اما بازار نسبت به بهینه سازی و تکامل آنها روی خوش نشان داده و برخی از دسکتاپ ها با افزایش فروش مواجه شده اند.»

اچ پی، دل، اپل و ایسر از رشد عرضه پی سی ها بهره مند شده اند و این در حالی است که بازار شرکت های دیگر هنوز رو به افول است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید