10 هزار زندانی رای باز در کشور وجود دارد

کدخبر: ۲۲۵۹۵۹
اقتصادنیوز : مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: 10 هزار زندانی رای باز در کشور وجود دارد که با حکم قضایی آزادی مشروط دارند و حرفه های شغلی را فرا می گیرند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،رحیم مطهر نژاد در جریان بازدید از مجتمع کشت و صنعت حامی کوثر در روستای قیطانیه ساوه در جمع اصحاب رسانه، افزود: این مجتمع با وسعت 400 هکتار و عرصه پسته کاری 260 هکتاری در سال های اخیر سه طرح توسعه داشته است و واحدهای جانبی آن مانند فرآوری پسته و نهالستان با بهره گیری از توان زندانیان رای باز فعالیت می کند. 

وی گفت: بهره برداری از سامانه آبیاری تحت فشار این مجتمع کشت و صنعت در سطح 160 هکتار با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان شهرستانی انجام شد و با اجرایی شدن این طرح 60 درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود. 

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور خاطرنشان کرد: برای اجرا و بهره برداری از این سامانه آبیاری نوین 15 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است. 

مطهرنژاد گفت: در 6 سال گذشته، بنیاد تعاون زندانیان کشور موفق شد که از مجموع 15 هزار هکتار اراضی در اختیار، پنج هزار هکتار را به سامانه های آبیاری تحت فشار تجهیز کند. 

وی اظهار داشت: این بنیاد نهادی غیر دولتی است که هدف از فعالیت های آن توانمندسازی زندانیان رای باز در کشور می باشد. 

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور توضیح داد: این بنیاد دارای 800 واحد تولیدی بزرگ و کوچک در کشور است که 50 هزار زندانی اعم از رای باز، نشسته و نیمه شاغل در آن ها فعالیت دارند. 

مطهر نژاد ادامه داد: سه هزار و 500 نوع محصول باغی و کشاورزی و اقلام صنعتی توسط زندانیان در کشور تولید می شود که منافع این تولیدها به میزان 50 درصد به زندانیان و خانواده های آنان تعلق می گیرد و مازاد درآمد نیز صرف آزادی زندانیان می شود. 

وی تاکید کرد: بنیاد تعاون زندانیان کشور به صورت خودگردان اداره می شود و از بودجه دولتی تغذیه نمی شود. 

بر اساس اعلام این مسئول، بنیاد تعاون زندانیان ایران در مجموع سه هزار و 400 زندانی ایرانی که در زندان های کشورهای خارجی محبوس هستند را تحت حمایت دارد و در داخل کشور نیز در هر شهری که زندان وجود داشته باشد واحدهای اقماری بنیاد تعاون فعال است. 

مطهرنژاد افزود: این بنیاد برای زندانیان بدون سرپرست نیز فعالیت های حمایتی انجام می دهد وبه مددجویان بدون ملاقات هم خدمات می دهد و با 56 سال فعالیت تعامل تنگاتنگی با استانداری ها، شهرداری ها، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی دارد. 

به گفته مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور، تاکنون حدود 100 هزار زندانی از سوی مجموعه های این بنیاد آموزش های فنی و حرفه ای را فراگرفته اند و در مجموعه های تابعه بنیاد درآمدزایی داشته اند. 

استاندار مرکزی نیز در جریان بهره برداری سامانه آبیاری نوین مجتمع کشت و صنعت حامی کوثر ساوه از تلاش های بنیاد تعاون زندانیان کشور و دستگاه قضایی در حمایت از مددجویان تقدیر کرد. 

سید علی آقازاده گفت: 160 هکتاراز زمین های زیر کشت این مجتمع درشرایطی که کم آبی معضل بزرگی است به سیستم آبیاری نوین مجهز شد که کار بزرگی است. 

وی گفت: با بهره برداری از این سامانه دو سوم در مصرف آب این مجتمع صرفه جویی شده و چنین طرح هایی باعث افتخار استان مرکزی است. 

استاندار مرکزی اظهار امیدواری کرد: مراکز حمایتی از مددجویان که رونق تولید و اشتغال را به همراه دارد، توسعه یابد. 

آقازاده گفت: توسعه پرورش درختان مثمر و میوه در اینگونه مجتمع های کشت و صنعت امری درآمدزا است و به تامین نیازهای استان نیز کمک می کند. 

در سفر یک روزه استاندار مرکزی و هیات همراه به ساوه علاوه بر نشست مشترک شورای اداری و ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی با خانواده 2 شهید ساوجی که در منطقه عمومی فاو به شهادت رسیدند، دیدار شد. 

بازدید از کارخانه های سرانم نگار، پارس کوپال، رانی و آبسال و شرکت در نشست شهر صنعتی کاوه از دیگر برنامه های استاندار مرکزی در این سفر بود.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید