سفر چند روزه دستیار محمدجواد ظریف به لبنان

کدخبر: ۲۲۶۰۷۰
اقتصادنیوز: منابع خبری عربی می‌گویند، دستیار ویژه وزیر امور خارجه ایران در سفری چند روزه به لبنان، با سران و مسئولان بلندپایه این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «حسین جابری انصاری» قرار است فردا دوشنبه با مقامات سیاسی لبنان از جمله رئیس جمهور این کشور دیدار کند.

روزنامه الحیاة امروز یکشنبه نوشت، حسین جابری انصاری فردا دوشنبه با میشل عون رئیس جمهور، نبیه بری رئیس پارلمان و «سعد الحریری» مأمور تشکیل کابینه جدید لبنان، جدیدترین تحولات منطقه را بررسی می‌کند.

الحیاة اشاره نکرد که معاون محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، چه زمانی به لبنان رفته یا می‌رود اماخبرگزاری ملی لبنان دو روز پیش گزارش کرد که «حسین جابری انصاری» جمعه‌شب وارد فرودگاه بیروت شده است و در این سفر چند روزه با شماری از مسئولان لبنانی دیدار خواهد کرد. 

الحیاة به نقل از منابع مطلع نوشت که جابری‌انصاری در این دیدارها مسئله تحریم ایران را مطرح خواهد کرد و طرف لبنانی نیز (علاوه بر مسائل دوجانبه) پروند «نزار زکا» را که از سپتامبر 2015 در زندان ایران است، مطرح می‌کند.

نزار زکا یک فرد لبنانی آمریکایی متهم به جاسوسی برای آمریکا در ایران است که برخی منابع خبری از ارتباط وی با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا سخن گفته‌اند. 

پیشتر روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی، ضمن بیان اینکه زکا در کنفرانس‌هایی درباره اینترنت در ایران شرکت کرده و گفته می‌شد از طریق همکاری با مخالفان نظام ایران در حال سازماندهی موجی اعتراضی ضد دولتی بوده، نوشته بود که «گرچه نزار زکا در ظاهر عضویت نظامی ندارد، ولی اندک جستجویی نشان می‌دهد که وی فارغ التحصیل آکادمی نظامی «ریورساید» آمریکا در سال 1985 و عضو شورای فارغ التحصیلان این آکادمی نظامی است».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید