کرملین: نگاه ترامپ به ایران، رایزنی درباره منطقه را دشوار می‌کند

کدخبر: ۲۲۶۲۷۶
اقتصادنیوز: سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه تأکید کرد، رویکرد واشنگتن در قبال ایران، رایزنی با رئیس‌جمهور آمریکا درباره منطقه را دشوار می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز (دوشنبه) گفته است، در نشست میان سران آمریکا و روسیه در هلسینکی، تبادل دیدگاه‌ها درباره مسائل مربوط به خاورمیانه به دلیل رویکرد واشنگتن در قبال ایران دشوار خواهد بود.

بنا بر این گزارش، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در گفت‌وگو با شبکه «راشاتودی» که وبسایت این شبکه منتشر شد، تأکید کرد: «ما رویکرد واشنگتن در قبال ایران را به خوبی می‌دانیم اما در عین حال، ایران نیز شریک خوب ما برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی و گفت‌وگوهای سیاسی است و در نتیجه همین مسئله تبادل نظر در این نشست در خصوص مسائل منطقه‌ای را دشوار می‌سازد».

بر اساس این گزارش، نشست میان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قرار است امروز (دوشنبه) 16 جولای (25 تیرماه) در هلسینکی پایتخت فنلاند برگزار شود. طبق زمانبندی اعلام شده، این نشست ساعت 13:00 به وقت محلی آغاز خواهد شد.

سخنگوی کاخ کرملین همچنین گفته است، ولادیمیر پوتین به میزان کافی رویکرد عملگرایانه دارد تا بتواند در عین حال که روابطی بر اساس منافع متقابل ایجاد می‌کند، دیدگاه دونالد ترامپ را نیز در خصوص ارجح دانستن منافع آمریکا  بپذیرد.

وی در ادامه با اشاره به شعار «آمریکا نخست» دونالد ترامپ گفت: «این اصل برای رهبر هر کشوری کارساز است. رهبر هر کشوری زمانی که با همتای خارجی خود گفت‌وگو می‌کند باید مراقب منافع ملی کشورش باشد. و رئیس‌جمهور ما نیز کاملا عملگرا بوده و رویکرد با ثباتی را دنبال می‌کند. وی همواره می‌گوید که برای حفظ منافع ملی روسیه، فرای هر مسئله‌ دیگری، ارزش خاصی قائل است. به همین دلیل اعتقادات متقابل دونالد ترامپ را نیز درباره کشورش درک می‌کند.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید