عضو فراکسیون امید:

برجام ثابت کرد که با مذاکره می‌توان جلوی جنگ و تحریم را گرفت

کدخبر: ۲۲۶۶۴۰
اقتصادنیوز؛ مهدی شیخ، عضو فراکسیون امید مجلس گفت: برجام برای اولین بار ثابت کرد که میتوان با مذاکرات به توافقاتی رسید که جلوی جنگ، خشونت و تحریم بی‌اساس ملت‌ها را گرفت.
برجام ثابت کرد که با مذاکره می‌توان جلوی جنگ و تحریم را گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ مهدی شیخ با اشاره به سالگرد انعقاد برجام میان گروه 5+1 و جمهوری اسلامی ایران گفت: برجام یک توفیقی برای مذاکرات سازنده و دیپلماسی فعال در عرصه جهانی و همچنین یک دستاورد برای دنیا بویژه سازمان ملل و قدرت‌های درگیر بود.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه این دستاورد را جامعه جهانی باید حفظ و پاسداری کند، تاکید کرد: اکنون شخصی مانند ترامپ که بخواهد اینگونه به یک تفاهم بین‌المللی مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل خدشه وارد کند، در حقیقت خدشه به حرکت مثبتی است که از طریق برجام شکل گرفت.

شیخ در ادامه افزود: برجام در مرحله اول یک موفقیت در عرصه جهانی بود که جامعه جهانی هم باید به حفظ آن متعهد باشد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، اسلامشهر و ری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برجام برای کشورمان هم دستاوردهای خوبی داشت، گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنیا ثابت کرد که اهل گفت‌وگو است، پیش از این آمریکا توانسته بود یک اتحاد جهانی را علیه کشورمان با سم پاشی‌ها، تبلیغات و ایران‌هراسی شکل دهد.

وی افزود: برجام توانست این اتحاد جهانی را برهم زند و به دنیا ثابت کرد که ایران به دنبال گفت‌وگو است و خروج آمریکا از برجام هم هیچ خدشه‌ای به آن وارد نکرد بلکه حق به جانب بودن ملت ما در عرصه جهانی را بیشتر به اثبات رساند.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به بُعد اجرایی برجام هم گفت: از همان ابتدا شاهد بودیم که آمریکا به وعده های خود در اجرای برجام عمل نکرد، هرچند از آن خارج نشده بود اما حتی دولت اوباما هم خود را مقید به اجرای تعهدات در برجام نکرد.

شیخ تاکید کرد: اکنون تکلیف ما این است که در موضع خود باقی بمانیم زیرا عهدشکن نیستیم بلکه آمریکا یکی از طرف‌های برجام عهد را شکسته و اگر طرف های دیگر متعهد به جبران نقض عهد آمریکا شوند ایران در برجام خواهد ماند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه بسته پیشنهادی اروپایی‌ها باید مسایل اجرایی مانند تبادلات بانکی، تجاری، اقتصادی، بیمه‌ای و ... را شامل شود، بیان کرد: آمریکا دارای یک سیاست یک جانبه‌گرایانه در سطح بین‌المللی است و اکنون زمان آن فرا رسیده که قدرت‌های خواهان پایان دادن به عصر یک جانبه‌گرایی، وارد عمل شده و در برجام با ایستادن در مقابل آمریکا این موضوع را ثابت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید