جزئیاتی از اجرای دستور برجامی رهبری از زبان علی‌اکبر صالحی/ کارخانه‌ای که در زمان مذاکرات ساخته شد

کدخبر: ۲۲۶۷۲۹
اقتصادنیوز: رئیس سازمان انرژی اتمی از تکمیل کارخانه تولید روتور برای استفاده در سانتریفیوژ‌های پیشرفته در چارچوب فرمان اخیر رهبر انقلاب و آمادگی سریع برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو غنی سازی خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی از تکمیل کارخانه تولید روتور برای استفاده در سانتریفیوژ‌های پیشرفته در چارچوب فرمان اخیر رهبر انقلاب و آمادگی سریع برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو غنی سازی خبر داد.

صالحی گفت: این کارخانه را هنگام مذاکره ساختیم، اما راه اندازی نکردیم.

وی ظرفیت نهایی این کارخانه را تولید روزانه حدود ۶۰ سانتریفیوژ"آی آر ۶ " اعلام کرد و افزود: بر این اساس میزان ظرفیت غنی سازی آن ۶۰۰ سو در روز، ۱۸ هزار سو در ماه و ۱۸۰ هزار سو در ده ماه هدفگذاری شده است.

صالحی مواد اولیه برای غنی سازی ۱۹۰ هزار سو را ۳۰۰ تن در سال بیان کرد و گفت: پس از برجام توانستیم ۴۰۰ تن به ذخایر مواد اولیه اضافه کنیم و هم اکنون میزان ذخایر اورانیوم کشور به حدود ۹۰۰ تا ۹۵۰ تن رسیده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی، راه اندازی کارخانه "یو سی اف اصفهان" را از دیگر اقدامات پیرو فرمان رهبر انقلاب و دستور رئیس جمهور اعلام کرد و گفت: با راه اندازی این کارخانه، ذخایر "یو اف ۶ " را افزایش می‌دهیم و این مزیتی است که "طرف مقابل معنی آن را به خوبی می‌داند".

صالحی طراحی ساخت کارخانه "یو اف ۴ " را اقدام دیگر سازمان انرژی اتمی برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو غنی سازی نام برد و افزود: دو نیروگاه عظیم در بوشهر هم در حال ساخت است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: همه فعالیت‌ها بر اساس تعهدات پادمانی، پروتکلی و برجام انجام می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید