معاون پارلمانی رئیس جمهور عنوان کرد؛

نامه شاهرودی به جنتی پس از اعلام نظر شورا درباره لایحه بود

کدخبر: ۲۲۶۸۰۸
اقتصادنیوز؛ حسینعلی امیری با اشاره به ورود مجمع تشخیص مصلحت به ماجرای لوایح FATF گفت: این نامه (نامه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به آیت الله جنتی) زمانی به شورای نگهبان رفت که شورا نسبت به لایحه مذکور اظهارنظر کرده بود.
نامه شاهرودی به جنتی پس از اعلام نظر شورا درباره لایحه بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری درباره ورود مجمع تشخیص مصلحت نظام به موضوع لوایح مصوب مجلس شورای اسلامی از جمله لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو توضیح داد: شورای نگهبان مرجع تشخیص مغایرت و عدم مغایرت مصوبات مجلس با شرع مقدس و قانون اساسی است؛ این شورا نسبت به لوایح دولت مصوب مجلس، اظهار نظر و ابلاغ کرده است. 

وی با بیان این که این موضوع طبقه بندی هم ندارد و کاملا روشن است، یادآور شد: اختلافی نبود که مجمع تشخیص مصلحت نظام بخواهد ورود کند.

وی از خبرنگاران خواست بقیه موارد را از دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سوال کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری تاکید کرد: این نامه (نامه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به آیت الله جنتی) زمانی به شورای نگهبان رفت که شورا نسبت به لایحه مذکور اظهارنظر کرده بود.

وی در پاسخ به سوالی درمورد برنامه رییس دولت دوازدهم برای ترمیم کابینه، از این موضوع اظهاربی اطلاعی کرد و افزود: آنچه که مربوط به شخص رییس جمهوری است در نهایت شخصا جمع بندی و تصمیم گیری می کند.

وی یادآور شد: تمامی اطلاعات در اختیار رییس جمهوری قرار داده می شود و در نهایت اطلاعات کلی و برنامه های دولت را سخنگوی دولت اعلام می کند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری همچنین گفت: دکتر روحانی بخشی از مسائل مربوط به مجلس را از کانال های مختلف رسانه ها و مشروح مذاکرات مجلس می بیننند و می شنود، بخش هایی را هم بنده در دولت مطرح می کنم.

امیری خاطرنشان کرد: در مواردی هم اگر نیازی به پیام باشد رییس مجلس و نمایندگان مجلس مستقیم به شخص رییس جمهوری پیام می دهد.

وی تصریح کرد: دکتر روحانی کاملا در جریان آن چه که در مجلس می گذرد، مطالبات و تذکرهای نمایندگان و تصمیماتی که در مجلس انجام می شود، قرار دارد، همه مسائل به رییس جمهوری منتقل می شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید