عضو هیئت رئیسه فراکسیون مستقلین مجلس:

نظر آقای شاهرودی محترم است ولی مجلس به کار خود ادامه می‌دهد

کدخبر: ۲۲۶۸۷۲
اقتصادنیوز؛ عزت‌الله یوسفیان ملا با اشاره به نامه شاهرودی به جنتی درباره الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی نظری را مطرح کرده‌اند که قابل احترام است ولی مجلس به کار خود ادامه می‌دهد.
نظر آقای شاهرودی محترم است ولی مجلس به کار خود ادامه می‌دهد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو هیئت رئیسه فراکسیون مستقلین در خصوص نامه آیت الله هاشمی شاهرودی به دبیر شورای نگهبان در خصوص لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو، اظهار داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام به صورت کلی به اینگونه مسائل ورود می‌‎کند ولی این ورود مجمع، تکلیفی را از مجلس شورای اسلامی رفع نمی‌کند.

سخنگوی کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موضوع الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو در مجلس نیز مطح می‌‍شود و با توجه به ایرادهایی که سخنگوی شورای نگهبان بیان کرده است، یا بطور کلی نظر شورای نگهبان پذیرفته می‌‍شود یا به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده می‌شود.

وی افزود: نامه‌ای که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به دبیر وشورای نگهبان ارسال کرده، تکلیفی را برای مجلس شورای اسلامی ایجاد نمی‌کند.

یوسفیان ملا ادامه داد: از آنجایی که این نامه نظر هیات عالی نظارت بر حُسن اجرای سیاستهای کلی نظام است، این هیات زیر مجموعه مجمع تشخیص مصلحت نظام است و با این نامه مشخص شده که موضوع الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو در مجمع مطرح نشده است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجمع تشخیص مصلحت نظام، فقهای شورای نگهبان، سران قوا و سایرین نیز حضور دارند و از هم اکنون رای اعضای مجمع مشخص نیست و آیت الله هاشمی شاهرودی نظری را مطرح کرده‌اند که قابل احترام است ولی مجلس به کار خود ادامه می‌دهد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی بیان کرد: اگر مجلس بر مصوبه قبلی خود اصرار کند، آیت الله هاشمی شاهرودی و سایر اعضا حق رای دارند و می‌توانند در مجمع تشخیص مصلحت نظام رای بدهند ولی اگر مجلس بر مصوبه قبلی خود اصرار نکرد و جهت تامین نظر شورای نگهبان ایراد را برطرف کرد، در شورای نگهبان موضوع الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو تعیین تکلیف می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید