وزیر کشور آلمان: بازاریاب فروش برای ایران نیستم اما هند می‌خواهد به خرید نفت ایران ادامه دهد

کدخبر: ۲۲۶۸۷۶
اقتصادنیوز؛ وزیر کشور آلمان، هند را به مقاومت در برابر فشارهای آمریکا برای تحریم نفت ایران ترغیب کرد.
وزیر کشور آلمان: بازاریاب فروش برای ایران نیستم اما هند می‌خواهد به خرید نفت ایران ادامه دهد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «نیلس آنن» وزیر کشور آلمان روز چهارشنبه هند را به مقاومت در برابر فشارهای آمریکا برای تحریم نفت ایران ترغیب کرد.

وزیر کشور آلمان در مصاحبه اختصاصی با کانال تلویزیونی CNN-News18 گفت آلمان در این موضوع بر اساس منافع خودش عمل خواهد کرد و امیدوار است هند هم چنین کند. 

وی گفت: «این یک تصمیم حاکمیتی در هند است. من بازاریاب فروش برای ایران نیستم، اما این برداشت را دارم که هند می‌خواهد به خرید نفت از ایران ادامه بدهد و این تصمیم، اعلانیه مهمی خواهد بود.»

وزیر کشور آلمان تصریح کرد لازم است گام‌هایی برای ایجاد مکانیسم‌های مالی جهت غلبه بر تحریم‌های آمریکا برداشته شود. 

هند دومین خریدار بزرگ نفت ایران به شمار می‌‌‌آید که برای تامین بخشی از نیازهای خود در بخش انرژی، وابسته به جمهوری اسلامی می‌باشد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز 8 می (18 اردیبهشت‌ماه) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی 90 و 180 روزه امضا کرد.

از جمله تحریم‌هایی که اجرای آن 180 روز بعد از خروج آمریکا از برجام، در تاریخ 4 نوامبر (13 آبان‌ماه) اجرایی خواهد شد، تحریم‌های ذیل بند 1245 (د) قانون «اختیارات دفاع ملی آمریکا، 2012» هستند.

این تحریم که برای محدود کردن فروش نفت ایران وضع شده وزیر خزانه‌داری آمریکا را ملزم به معرفی تحریم‌هایی علیه آن دسته از بانک‌های خارجی می‌کند که با بانک مرکزی یا هر یک از دیگر موسسات مالی تحریم‌شده ایران معامله انجام می‌دهند.

با وجود این، وزارت دارایی‌ آمریکا تعیین کرده در صورتی که کشورهای میزبان بانک‌های خارجی در بازه 180 روز قبل‌تر خرید نفت خام از ایران را به «میزان قابل توجه» کاهش داده باشند، بانک‌های این کشورها از تحریم‌ها مستثنی می‌شوند. 

آمریکا قبل از اجرایی شدن برجام با استفاده از همین تحریم‌ها توانست میزان فروش نفت ایران را کاهش دهد. 

   در قانون «اختیارات دفاع ملی» تعیین اینکه چه میزان کاهش خریداری نفت از ایران «میزان قابل توجه» محسوب می‌شود به عهده قوه مجریه آمریکا گذاشته شده و دولت آمریکا بایستی با در نظر گرفتن عواملی از جمله میزان عرضه نفت در بازارهای جهانی، میزان مورد قبول برای کاهش خریداری نفت از ایران توسط کشورها را مشخص کند.

دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا قبل از اجرایی شدن «برجام» و رفع شدن این تحریم‌ها حدود 20 درصد کاهش خریداری نفت را «میزان قابل توجه» تعیین کرده بود. دولت ترامپ، هنوز درباره این رقم تصمیم‌گیری نکرده اما مقام‌های این کشور اظهارات ضد و نقیضی درباره کاهش صادرات نفت ایران به صفر مطرح کرده‌اند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید