نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

ایرباس و ATR مجبورند از تحریم‌های آمریکا تبعیت کنند

کدخبر: ۲۲۷۱۵۳
اقتصادنیوز، ابوالفضل بیوکی با اشاره به اینکه شرکت‌های ایرباس و ای‌تی‌آر راهی جز تبعیت از فرمان آمریکا ندارند گفت: تحویل هواپیماهای خریداری شده فعلا ممکن نیست.
ایرباس و ATR مجبورند از تحریم‌های آمریکا تبعیت کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ ابوالفضل موسوی بیوکی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه قراردادهای منعقده در حوزه خرید هواپیما محفوظ است، گفت: با توجه به تحریم هایی که آمریکا علیه کشور ما اعمال کرده بسیاری از شرکت ها از جمله ایرباس و ای تی آر از بیم تحریم شدن مراودات خود را با ما قطع کرده اند از این رو خللی به قرارداد وارد نشده است.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با شرایط فعلی شرکت های سازنده هواپیما نمی توانند به قرارداد پایبند باشند، افزود: در صورت پایبندی شرکت های سازنده هواپیما به قرارداد با ایران باید بازار آمریکا را از دست بدهند که مسلما این ریسک را نخواهند کرد.

خرید ایران از شرکت های ایرباس و ای تی آر محدود است

وی با تاکید بر اینکه خرید ایران از شرکت های ایرباس و ای تی آر محدود است، تصریح کرد: به طور حتم ایرباس و ای تی آر بازار آمریکا را به دلیل مراوده با ایران از دست نخواهد داد زیرا در حال حاضر بازار ایران نهایت 80 میلیون بوده اما بازار آمریکا بیش از 400 میلیون است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه اگرایران بتواند ضرور و زیان های دو شرکت هواپیماسازی در خصوص تحریم های آمریکا را جبران کند شاید قراردادها ادامه یابد، گفت: جبران تحریم های آمریکا علیه دو شرکت هواپیماسازی مذکور به علت مراوده با ایران رقم بسیار سنگینی است که عملیاتی نیست.

بسیاری از شرکت های خارجی در پی تحریم ها بازار ایران را ترک کرده اند

موسوی بیوکی با بیان اینکه علاوه بر قراردادهایی که در حوزه صنعت هوایی کشور منعقد شده بسیاری از قراردادها در سایر حوزه ها نیز ملغی شده است، افزود: در حوزه نفتی و خودرو نیز بسیاری از شرکت ها همزمان با تحریم های آمریکا از بازار ایران خارج شده اند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه با آغاز سایر تحریم ها باید منتظر سخت تر شدن شرایط از حیث ماندگاری شرکت های خارجی در بازار ایران باشیم، گفت: در حال حاضر تحریم شرکت ها در داخل ایران از سوی آمریکا آغاز شده از این رو اگر تحریم دولت آغاز شود به طور حتم مراودات باز هم کاهش خواهد یافت.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با توجه به شرایط پیچیده فعلی پیش بینی آینده مراودات ایران با شرکت های خارجی سخت است، تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت های خصوصی خارجی تابع تصمیمات آمریکت هستند فعلا خبری از تحویل ای تی آر های خریداری شده نیز نخواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید