آمریکا به تعلل چین و روسیه در تحریم نفتی کره شمالی اعتراض کرد

کدخبر: ۲۲۷۳۲۲
اقتصادنیوز؛ نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد از تعلل روسیه و چین در اجرای تحریم های نفتی کره شمالی انتقاد کرد.
آمریکا به تعلل چین و روسیه در تحریم نفتی کره شمالی اعتراض کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ اقدام روسیه و چین در ارائه درخواست برای بررسی بیشتر طرح ممنوعیت ارسال فراورده های پالایش شده نفتی به کره شمالی، موجب اعتراض «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد شد.

آمریکا چندی قبل به شورای امنیت شکایت کرد که کره شمالی در سال ۲۰۱۸ میلادی تحریم های بین المللی را نقض کرده و ۸۹ بار به صورت غیر قانونی و از طریق «کشتی به کشتی در دریا»‌ فرآورده‌های نفتی وارد کرده است.

آمریکا از شورای امنیت خواسته تا انتقال فراورده‌های پالایش شده نفتی به کره شمالی به طور کامل قطع شود. اما چین و روسیه فرایند بررسی این درخواست را مسدود کردند و خواستار توضیحات بیشتر آمریکا در این زمینه شده اند.

نیکی هیلی در این رابطه گفت: چرا روسیه و چین راه بررسی این درخواست را بستند، این چه چیزی به ما می‌گوید؟ آنها به ما می‌گویند می‌خواهند به عرضه نفت به کره شمالی ادامه دهند؟ آنها مدعی هستند که به اطلاعات بیشتر نیاز دارند، ما به اطلاعات بیشتر نیاز نداریم.

این وضعیت در حالی است که روز گذشته نیز «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا خواستار اعمال کامل تحریم ها علیه کره شمالی از سوی جامعه بین الملل شده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید