عایدی پرسپولیس از سه ترانسفر به اروپا

کدخبر: ۲۲۷۴۲۲
اقتصاد نیوز: سرخپوشان با داشتن سه ترانسفر به فوتبال اروپا، رکورددار شدند با این حال از نظر درآمدی شرایط بدی دارند.
عایدی پرسپولیس از سه ترانسفر به اروپا

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از طرفداری ، نهایتا پس از کش و قوس های فراوان، وحید امیری با عقد قراردادی دو ساله به ارزش 675 هزار یورو، به باشگاه ترابزون اسپور ترکیه پیوست تا پس از صادق محرمی و فرشاد احمدزاده، سومین لژیونر پرسپولیس در لیگ های اروپایی به شمار برود. همچنین امیری پنجمین بازیکن پرسپولیس بود که علی رغم محرومیت سرخپوشان، قراردادش با تیم تمدید نشد.

پیوستن وحید امیری به سوپرلیگ ترکیه، پنجاهمین ترانسفر مستقیم تاریخ باشگاه پرسپولیس بود. وحید همچنین بیست و یکمین سرخپوش تلقی می‌شود که به صورت مستقیم از جمع سرخپوشان به قاره سبز منتقل می‌شود. پرسپولیس از این منظر، بیشترین آمار را در میان باشگاه های ایرانی به خود اختصاص داده است. ضمن اینکه  داشتن سه ترانسفر به فوتبال اروپا در یک فصل، پرسپولیس را صاحب رکوردی جدید در فوتبال ایران کرده است. با این حال قسمت ناامید کننده این ماجرا، عدم درآمدزایی از این انتقال هاست. پرسپولیس علی رغم ترانسفر سه بازیکن به فوتبال اروپا، هیچ عایدی و درآمدی از این انتقال ها نداشته است. گرچه محمد انصاری و علیرضا بیرانوند پیشنهاداتی از اروپا داشتند و در صورت جدایی، می‌توانستند درآمد خوبی برای سرخپوشان به دنبال داشته باشند.

بیژن ذوالفقارنسب نخستین ترانسفر سرخپوشان به فوتبال اروپا بوده است. پرسپولیس همچنین موفق شده بازیکنانی را مستقیما به لیگ های آلمان، بلژیک، ایسلند، روسیه، انگلستان، مجارستان، اسلوونی، اسلوواکی، یونان، ترکیه، لهستان، اتریش، کرواسی، فنلاند و پرتغال ترانسفر بکند. شاید حضور مهدی مهدوی کیا و کریم باقری در بوندسلیگا آلمان را بتوان شاخص ترین انتقال های پرسپولیس به قاره سبز دانست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید