سید حسن خمینی:

برجام،جهت افکار عمومی جهان را به سمت ایران تغییر داد

کدخبر: ۲۲۷۴۳۱
اقتصادنیوز : سید حسن خمینی افکار عمومی را بزرگترین عامل بازدارنده جنگ بیان کرد و گفت: موفقیت های برجام موجب تغییر جهت افکار عمومی جهان به سمت ایران شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،سید حسن خمینی عصر شنبه در آیین تجدید میثاق وزیر و کارکنان وزارت امور خارجه، تحلیل محتوای سیاست را بسیار مهم دانست و گفت: افکار عمومی بزرگترین عامل بازدارنده جنگ محسوب می شوند و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی تصریح کرد: موفقیت برجام و غیرقانونمند بودن سیاست های آمریکا موجب شده تا ما در جهت دهی افکار عمومی جهان به سمت ایران دست بالا را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: امروزه همگان از هر گونه خبری مطلع هستند و مهم تحلیل محتوا است که باید در این زمینه بیش از گذشته کسب دانش کرد.

یادگار امام(ره) اضافه کرد: دفاتر نمایندگی وزارت خارجه باید با همه ارتباط برقرار کنند و ازسازمان های مردم نهاد در راستای تغییر افکار عمومی جهان به سمت ایران استفاده کنند.

وی با بیان اینکه جهان کنونی به فراخور زمان و شرایط در حال تغییر است، افزود: نظم جهانی تغییر کرده و برای استقامت در این فضا باید شناخت خود را از مسائل جهان بیشتر کنیم.

وی به پیش بینی امام خمینی(ره) از فروپاشی شوروی اشاره کرد و یادآور شد: این پیش بینی در شرایطی رخ داد که هیچ تصوری از این رویداد نمی شد کرد، که این نشانگر شناخت امام راحل از شرایط آن زمان بوده است.

سید حسن خمینی ادامه داد: باید گسل های جهان را بیش از هر زمان دیگری شناخت و لازمه آن نیز واکاوی و مداقه در مورد گسل ها و چالش ها است و این مساله بستگی به قدرت ما دارد.

وی گفت: جامعه آمریکا در تمامی جهات نیاز به مطالعه دارد و باید از تاثیر گذاری رسانه ها و سازمان های مردم نهاد بر این جامعه مطلع شد، حتی شخصیت مفتضحانه و پوشالی ترامپ نیز نیاز به مطالعه دارد.

وی وزیر خارجه را یکی از موفق ترین سیاستمداران تاریخ ایران نامید و گفت: تیم دیپلماسی ایران طوری مذاکرات برجام را پیش برد که مخالفان نیز این توانایی ها را ستودند.

یادگار امام (ره) از سیاست های کنونی آل سعود نیز انتقاد کرد و افزود: پیدایش شخصیتی متهور در آل سعود که تهور آن بر عقلش می چربد، بسیار خطرناک است.

وی گفت: شیوخ آل سعود خود یک گسل قابل مطالعه هستند.

وی ادامه داد: سیاستمداران، توانایی علمی و دانش خود را نسبت به کشورها بیشتر کنند، چرا که هر چه بیشتر جهان خود را بشناسیم، موفق تریم.

سید حسن خمینی با بیان اینکه دیپلمات نباید خودسانسوری کند، عنوان کرد: امانتی در دست سفرا است که باید امانتدار باشند و قدر آن را بدانند و در مواقع لازم از کیان نظام دفاع کنند.

وی یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی پس از ٤٠ سال دارای چارچوبی خردمند است و مجموعه افراد نظام بسیار با تجربه و سیاست های نظام را به خوبی می شناسند.

وی ادامه داد: جامعه ما بسیار توانمند است و قابل مقایسه با دیگر کشورها نیست، ممکن است دچار شوک های کوتاه مدت شود اما در نهایت به وضعیت عادی بر می گردد و خود را بازیابی می کند

وزیر امور خارجه به همراه سفیران، معاونان و مدیران این وزارتخانه در آغاز سمینار سفرای وزارت خارجه عصر امروز - شنبه - با حضور در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان های والای امام راحل تجدید میثاق کردند.

کارکنان وزارت خارجه در ادامه این تجدید میثاق با سید حسن خمینی یادگار امام نیز دیدار کردند.

این مسئولان امروز با رهبر معظم انقلاب نیز دیدار داشتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید