از دیروز تا حالا 165 پس لرزه در کرمانشاه

کدخبر: ۲۲۷۷۲۱
اقتصادنیوز: مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه از روند کاهشی زلزله‌ها در استان خبر داد و گفت: بعد از زلزله 5.9 ریشتری روز گذشته(یکشنبه) تازه آباد، تاکنون 165 پس‌لرزه در استان داشته‌ایم.

به گزارش اقتصادنیوز؛ فرهاد فروزی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به زمین‌لرزه 5.9 ریشتری روز گذشته (31 تیر) که حوالی تازه‌آباد را لرزاند، اظهار کرد: از روز گذشته تا ساعت شش و 30 دقیقه صبح امروز(اول مرداد) 165 پس‌لرزه داشتیم که دو مورد آن با بزرگی‌ 4.5 و 4.2 ریشتر بوده است.

وی با بیان اینکه شدت لرزه‌ها نسبت به لحظات اولیه پس از زلزله کمتر شده است، افزود: در ابتدا هر چند ثانیه یک پس‌لرزه داشتیم که اکنون به هر هفت، هشت دقیقه یک پس‌لرزه رسیده، اما همچنان ادامه دارد.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه تمامی این فعالیت‌های لرزه‌ای را مربوط به پس‌لرزه‌های زلزله 7.3 ریشتری آبان سال گذشته دانست که کم و بیش ادامه دارد و اظهار کرد: از آبان سال گذشته تاکنون 3649 لرزه در گستره استان کرمانشاه به ثبت رسیده است.

فروزی خاطرنشان کرد: در این مدت گاهی تا 10 روز هم فعالیت لرزه‌ای چندانی نداشته ایم، اما گاهی هم در مدت کوتاه آمار پس لرزه‌ها بالا رفته است.

فروزی از تداوم پس‌لرزه‌ها خبر داد و عنوان کرد: زلزله بزرگ سال گذشته زون محدوده تازه‌آباد را تحت تاثیر قرار داده و باعث خرد شدن لبه‌های این زون شده که هر حرکت آن می‌تواند باعث تخلیه انرژی و زلزله‌ متعدد شود که در این مدت شاهد آن بوده ایم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید