واحدهای بازسازی شده کرمانشاه آسیب ندیده است

کدخبر: ۲۲۷۷۸۴
اقتصادنیوز: رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعلام کرد؛ هیچ یک از واحدهای بازسازی شده استان، در زلزله روز گذشته تازه آباد آسیب ندیده است.

به گزارش اقتصادنیوز؛ رضا خواجه ای روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: زلزله 5.9 ریشتری تازه آباد 101 واحد مسکونی روستایی را به طور کامل تخریب و به تعدادی دیگر از واحدها خسارت وارد کرد.

وی با بیان اینکه هیچ یک از واحدهای بازسازی شده زلزله آبان ماه، در زلزله روز گذشته دچار آسیب دیدگی و تخریب نشده است، افزود: واحدهای آسیب دیده و تخریب شده زلزله تازه آباد نیز همچون دیگر واحدهای زلزله زده تسهیلات بازسازی دریافت می کنند و اقدام های لازم به منظور بازسازی آنها انجام خواهد شد.

زلزله 5.9 ریشتری روز گذشته تازه آباد علاوه بر تخریب 101 واحد روستایی به 250 واحد روستایی و 600 واحد شهری نیز آسیب وارد کرد.

براساس اعلام رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه پس از وقوع زلزله آبان ماه 96 تاکنون 31 هزار واحد آواربرداری و و عملیات پی کنی به منظور احداث 29 هزار واحد انجام شده است.

خواجه ای با بیان اینکه فنداسیون 24 هزار واحد تخریب شده در زلزله تاکنون اجرا شده است، گفت: از این میزان اسکلت 16 هزار واحد برپا و 11 هزار و 500 واحد مسقف شده اند.

وی تعداد واحدهای نیاز به تعمیر در مناطق زلزله زده را 60 هزار واحد عنوان کرد و گفت: از 55 هزار واحد مسکونی در دست تعمیر، 47 هزار واحد آماده سکونت شده اند.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

** نخاله های ساختمانی به سرعت از محل خارج می شوند

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه در بخش دیگری از گفت و گوی خود با ایرنا، به بحث جمع آوری نخاله های ساختمانی در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن به صورت مداوم نخاله های ساختمانی را از مناطق روستایی خارج می کند اما با توجه به اجرای روند ساخت و ساز مشاهده نخاله های ساختمانی در روستاها امری طبیعی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و رئیس شبکه بهداشت استان چندی پیش در گفت و گو با ایرنا، نسبت به جمع آوری نخاله های ساختمانی در روستاهای مناطق زلزله زده اعلام نارضایتی کرد و خواهان تسریع در روند جمع آوری این نخاله ها شد.

دکتر ابراهیم شکیبا ، نخاله های ساختمانی را محل تجمع حشرات و جوندگان موذی از جمله موش و پشه ها دانست و گفت: با توجه به گرمای هوا در مناطق زلزله زده این حشرات و جوندگان می توانند ناقل بیماری به مردم ساکن در این مناطق باشند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید