جنگ تجاری چین و آمریکا ادامه دارد؛

اعمال 16 میلیارد دلار تعرفه روی کالاهای آمریکایی توسط چین

کدخبر: ۲۲۸۳۵۴
اقتصادنیوز؛ چین در ادامه جنگ تجاری با آمریکا برای اعمال 16 میلیارد دلار تعرفه روی کالاهای وارداتی آمریکا اعلام آمادگی کرد.
اعمال 16 میلیارد دلار تعرفه روی کالاهای آمریکایی توسط چین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ آمریکا در دومین مرحله از جنگ تجاری تصمیم گرفته است در روزهای آتی 16 میلیارد دلار دیگر تعرفه بر روی کالاهای چین اعمال کند و پکن هم آماده مقابله به مثل است.

نمایندگی تجاری آمریکا در آن کشور از این هفته کار تشریح بسته تعرفه 16 میلیارد دلاری بر روی کالاهای چینی را برای شرکت ها و مسئولان این کشور شروع کرده است.

واشنگتن بر این باور است که سیاست های چین در تجارت با آمریکا غیرعادلانه است و این کشور حق حاکمیت معنوی را نقض و به طور غیرقانونی فناوری پیشرفته منتقل می کند ادعاهایی که چین تکذیب کرده است.

روزنامه گلوبال تایمز ارگان حزب حاکم چین می نویسد که دولت آمریکا برای 50 میلیارد دلار از کالاهای چین تعرفه در نظر گرفته است که 34 میلیارد دلار آن را اعمال کرده و برای 16 میلیارد دلار دیگر آماده می شود.

'چن فونگ اینگ' محقق موسسه مطالعات بین المللی چین گفت که زمان دقیق تعرفه های جدید معلوم نیست اما مشخصا چین بسرعت آن را تلافی خواهد کرد.

برخی از گزارش ها حاکی است که چین صنعت نیمه هادی های آمریکا و واردات این فراورده به کشور را هدف قرار داده است و احتمالا یکی از برنامه های تلافی جویانه اش، ممانعت از ورود این فروارده ها خواهد بود.

این در حالی است که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، به چین برای اعمال تعرفه های جدید علیه واشنگتن هشدار داده و گفته است که در صورت استمرار درگیری های تجاری، بر روی 500 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین تعرفه در نظر خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید