ویژگی شهرهایی که دچار ناآرامی سیاسی شدند

کدخبر: ۲۲۸۵۲۹
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به آسیب شناسی ناآرامی های سیاسی در شهرهای کشور پرداخت.
ویژگی شهرهایی که دچار ناآرامی سیاسی شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، علی ربیعی در جلسه مشترک کارگروه اشتغال شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه با اشاره به ناآرامی‌های کشور در برخی شهرها طی سال گذشته، گفت: مطالعات اجتماعی نشان می‌دهد مناطقی درگیر این ناآرامی‌ها بودند که در آنها حتی یک سینما یا ورزشگاه مناسب برای جوانان وجود نداشته است. از همین رو ما ساخت مراکز رفاهی را در دستور کار خود داریم و این امکان را فراهم خواهیم آورد تا همه آحاد جامعه با کمترین هزینه از امکانات این مراکز بهره‌مند شوند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حوزه استان تهران توجه خوبی به موضوع اشتغال روستایی و فراگیر شده است، گفت: در حوزه اشتغال روستایی و عشایری استان تهران بیش از500 میلیارد تومان اعتبار کم‌بهره درنظر گرفته شده است که می‌تواند جهش خوبی در این حوزه‌ها ایجاد نماید.

وی همچنین با اشاره به پتانسیل‌ شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند در صنایع بسته‌بندی و گردشگری گفت: استعدادهای خوبی در این زمینه وجود دارد که اگر درست از آنها بهره گرفته شود هم به رشد اشتغال روستایی و هم به رشد اشتغال فراگیر از طریق اجرای طرح‌های ارزان‌قیمت گردشگری کمک خواهد کرد.

وی یکی از مشکلات کشور را نبود ارتباط نزدیک و مستقیم میان نخبگان و صاحبان ایده با کانون‌های کارآفرینی ذکر کرد و گفت: اگر این ارتباط برقرار شود گام‌های بلندی در حوزه اشتغال‌زایی برداشته خواهد شد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این نشست با اشاره به پررنگ شدن موضوع تحریم‌ها تاکید کرد: اگر چه این موضوعات می‌تواند آسیب‌زا باشد اما با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که در کشور وجود دارد این مساله نمی‌تواند برای مردم و کشور ایجاد بحران نماید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید