نشریه انگلیسی دیلی میل گزارش داد؛

800 عملیات تروریستی در کارنامه 10 ساله موساد

کدخبر: ۲۲۸۹۳۰
اقتصادنیوز؛ بر اساس گزارش مستند نشریه دیلی میل انگلیس، «موساد» تنها در یک دهه گذشته بیش از 800 عملیات تروریستی برای ترور هزاران نفر انجام داده است.
800 عملیات تروریستی در کارنامه 10 ساله موساد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛  برخی اسنادی که به تازگی منتشر شده از این امر حکایت دارد که سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» تنها در یک دهه گذشته بیش از 800 عملیات تروریستی برای ترور هزاران نفر انجام داده است که البته تعداد واقعی افرادی که در این عملیات ترور کشته شده‌اند به طور دقیق مشخص نشده است.

دیلی میل در گزارشی مستند از این عملیات ترور نوشته است، ماموران موساد برای ترور افراد از روشهای متنوعی همچون تیراندازی و مسموم ساختن آنها از طریق لوازم شخصی مانند خمیردندان و البسه استفاده کرده اند. بطور مثال در جریان ترور «محمود المبحوح» از رهبران مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سال 2010، عناصر موساد پس از نفوذ به اتاق وی در هتلی در شهر دوبی امارات با استفاده از یک نوع سرنگ خاص اقدام به تزریق ماده بسیار سمی به پشت گردن وی کرده اند که موجب مرگ وی پس از دو دقیقه شده است. این در حالی است که در بررسی‌های بعمل آمده در پزشکی قانونی هیچ اثری از محل تزریق برجای نمانده بود و عوامل موساد نیز در کمتر از چند ساعت از دوبی خارج شده بودند.

این گزارش در ادامه از موردی دیگر یاد می‌کند و به تلاش موساد برای ترور «یاسر عرفات» رهبر پیشین سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در سال 1968 میلادی اشاره می‌کند که از طریق یک اسیر فلسطینی که توسط این سازمان جاسوسی جذب و پس از اموزش و شستشوی مغزی با کمک یک پزشک روانشناس متولد سوئد از طریق مرز مشترک فلسطین اشغالی به اردن اعزام شد اما بلافاصله به یک مرکز پلیس مراجعه و از نقشه موساد برای ترور عرفات پرده برداشته است. 

گزارش دیلی میل تاکید دارد که موساد در مقایسه با سایر سرویسهای جاسوسی بیشترین تعداد ترورها را انجام داده است. چند مورد از مهمترین عملیات ترور صهیونیست‌ها در سال‌های دهه 1940 اتفاق افتاد، درست همزمان با سلطه انگلیس‌ها در فلسطین اشغالی. «کلمنت اتلی» نخست‌وزیر وقت انگلستان (1945 تا 1951)، در سال 1946 پس از آنکه شاهد بمباران هتل «کینگ دیوید» و کشتار 91 نفر از مقامات عمدتا بریتانیایی در بیت‌المقدس بود، سرانجام تصمیم می‌گیرد تا اراضی اشغالی را ترک کند و صهیونیست‌ها پس از انجام چندین عملیات تروریستی در این منطقه علیه انگلیس‌ها سرانجام به آنچه مد نظرشان بود می‌رسند.

بر اساس گزارش دیلی میل، به عنوان یکی دیگر از مهمترین عملیات‌های ترور موساد می‌توان به تلاش برای ترور «علی حسن سلامه» یکی از مهمترین مظنونان فهرست افراد تحت تعقیب جهان اشاره کرد. در سال 1973، جوخه های ترور موساد یک گارسون مراکشی به نام «احمد بوچیکی» را در شهر «لیلهامر» نروژ ، به دلیل شباهت به جای «علی حسن سلامه»، فرمانده عملیات « سپتامبر سیاه» ترور کرده و 6 مأمور موساد از 16 مأمور ترور توسط پلیس نروژ بازداشت شدند و همین امر به رسوایی بزرگی منجر شد. در تاریخ 22 ماه ژانویه سال 1979 سرانجام مأموران موساد این تلاش را به ثمر رساندند و در حالی که سلامه از آپارتمان خود در بیروت خارج می‌شد، یک مأمور مخفی موساد ماشه بمبی را که روی خودروی سلامه نصب شده بود، کشید و ترور وی در میان شعله‌های عظیم آتش که کل خیابان را گرفته بود، محقق شد. در این عملیات نیز علاوه بر سلامه دست‌کم 8 نفر از رهگذران نیز کشته شدند.

دیلی میل در ادامه گزارش خود نوشت، در اوایل دهه 1980 «آریل شارون» وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی که بعدها نخست‌وزیر هم شد، ذهن‌مشغولی عجیبی برای ترور «یاسر عرفات» داشت که در نهایت نیز همین مسئله یکی از تیره‌ترین صفحات در تاریخ این رژیم را رقم زد. در آن زمان رژیم صهیونیستی با همین ذهن‌مشغولی وارد جنگی با لبنان شد که دست‌کم 120 هزار کشته بر جا گذاشت. تنها در یک روز، ارتش شارون به دستور وی صدها و شاید هزاران نفر از مسلمانان را به قتل رساندند. در سال 1982 در 5 موقعیت مختلف شارون دستور سرنگونی هواپیماهای غیرنظامی را صادر کرد که گمان می‌کرد، عرفات در آنها باشد که البته با سرپیچی فرماندهان نظامی صهیونیستی مواجه شد در غیر این صورت می‌تواند جنایات جنگی بین‌المللی به جا بگذارد.

این گزارش در پایان تأکید می‌کند، شاید قتل و کشتار آنقدر برای سران رژیم صهیونیستی آسان شده که کمتر پیش می‌آید تا آنها به راه‌حل دیگری برای خاموش کردن صدای مخالفان خود فکر کنند. پایان این رویه که سران این رژیم در پیش گرفته‌اند مشخص نیست و معلوم نیست ترورهای موساد تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و البته به دلیل محرمانه بودن این عملیات‌های ترور کمتر نیز پیش می‌آید که این کشتارها سرتیتر اخبار رسانه‌ها شود و شاید همین حالا که این گزارش در حال خوانده شدن است، یک ترور دیگر در گوشه‌ای از جهان در حال رخ دادن باشد و هیچ کس هم از آن مطلع نشود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید