دبیر شورای عالی فضای مجازی:

تلگرام طلایی و هاتگرام تا 15شهریور پیام رسان بومی شوند

کدخبر: ۲۲۹۱۲۵
اقتصادنیوز: دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: آخرین مهلت تعیین شده برای تبدیل تلگرام طلایی و هاتگرام «نسخه های تلگرام فارسی» به پیام رسان کاملا بومی تا 15 شهریور ماه امسال است.

​به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ابوالحسن فیروز آبادی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ 24 در سالن دولت الکترونیک و در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری کرد که این امر تا 15 شهریور ماه محقق شود.

وی افزود: ما در سیاست خروج از انحصار تلگرام و برای دوران گذار، پذیرفتیم که نسخه های فارسی آن برای چند ماه فعال باشند.

وی با بیان این که کمک به فعالیت فیلترشکن ها وجود ندارد، افزود: موضوع اصلی ممانعت فعالیت فیلترشکن ها در کشور است که شرکت زیرساخت برای ایمن سازی و مصون سازی شبکه مخابراتی کشور باید دقت بیشتری در این زمینه داشته باشد؛ یک مقدار نقص هایی در این رابطه دیده می شود که امیدواریم وزارت ارتباطات مانند گذشته جلوی فیلترشکن ها را بگیرد.

**ارز مجازی احتمالا به زودی باز خواهد شد

وی با اشاره به اینکه احتمالا به زودی ارز مجازی باز خواهد شد، گفت: در کمیسیون اجتماعی دولت تصمیم گرفته شده که کارگروهی تشکیل و در مورد صرافی های پول های مجازی تصمیم گیری کند.

فیروزآبادی افزود: بحث دیگری که وجود دارد، مبادلات اقتصادی بین کشورهای دوست است که با آنها مبادلات زیادی داریم و نیز رمز ملی مشترک طراحی خواهد شد.

وی افزود: قرار شد در جلسه بعدی شورای عالی فضای مجازی به این مطلب پرداخته شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید